Vuurwerk

Nacompetitiewedstrijden zijn mooi om te spelen en om naar te kijken. Spanning, meer toeschouwers dan normaal, meestal mooi weer, muziek en andere sfeeracties. De nacompetitie heeft alle ingrediënten voor een echt voetbalfeest. Maar er zijn ook risico’s.

De KNVB wil vuurwerk binnen het voetbal terugdringen. Niet omdat vuurwerk niet mooi is, maar omdat het afsteken van vuurwerk op dichtbevolkte plekken gevaarlijk is. Daarom is het verboden om voor, tijdens en na de wedstrijd vuurwerk op het complex af te steken. Onder vuurwerk vallen alle producten die met een ontstekingsmiddel tot ontbranding kunnen worden gebracht, dus ook fakkels en rookpotten. Een scheidsrechter mag ook geen toestemming verlenen voor het afsteken van vuurwerk.

Naast dat vuurwerk gevaarlijk is hebben wij als v.v. EMMS ook te maken met een paardrijvereniging die (ook a.s. zondag) wedstrijden organiseert. Paarden kunnen schrikken van het vuurwerk en hierdoor is dit ook voor de deelnemers hinderlijk en gevaarlijk.

Wij willen als bestuur een dringend beroep op alle supporters doen om geen vuurwerk af te steken rondom het voetbalveld. Er zijn alternatieven genoeg om er met elkaar een mooi voetbalfeest van te maken!