Verslag EMMS/Lutten VR1 – Berkum VR3

Op 28 oktober speelden we een wedstrijd tegen Berkum VR3. Er werd om 14.30 afgetrapt op Sportpark de Kei in Slagharen.

We begonnen de wedstrijd geconcentreerd. Dit werd beloond met een goal van Marleen in de 5e minuut. Berkum bleef fanatiek en wist snel terug te komen met een 1-1. De eerste helft bleef hierdoor spannend. Toch wist Ilse Kuiper ons in de 45e minuut wat houvast te geven, met een prachtig goaltje vanuit haar linksback positie.

Tijdens de rust bespraken de coaches Rico en Roel de tactieken en motiveerden de spelers om het beste uit zichzelf te halen. Dit werkte, want we begonnen de tweede helft goed. Pam wist de keeper van Berkum te verassen met een uithaal in de 46e minuut. Deze vloog onder de keeper door het doel in: 3-1. De dames kregen er plezier in. Vastberaden lieten Elin en Alisha zien dat ze het schot ook goed onder de knie hebben. In de 61e minuut maakte Elin de voorsprong nog groter met een mooie afstandsschot en Alisha maakte in de 66e minuut het rondje vol, wederom met een mooi afstandsschot: 5-1.

Berkum bood in de 87e minuut nog wat weerstand. Een corner die erin schoot, dit resulteerde in een 5-2. Het maakte voor de dames van Slagharen niet meer uit. De wedstrijd was een leuke variatie van goals. Goals uit verschillende hoeken en van 5 verschillende dames.

Met wederom een mooie winst, behouden we onze eerste plek in de competitie. Hopelijk blijven we zo standvastig. Dit mogen we zaterdag 4 november tegen Gramsbergen weer laten zien!