Vooruitblik seizoen door hoofdtrainer Erik Hein

Terugblik seizoen 2022-2023
Vorig seizoen hebben er enkele veranderingen plaatsgevonden binnen de staf van EMMS 1. Ik werd de nieuwe hoofdtrainer en mijn broer Gerhard werd de nieuwe keeper-/assistent trainer. Daarnaast werden er diverse nieuwe spelers aan de selectie toegevoegd en werd er binnen de vereniging weer een Onder 23 elftal opgezet.

We hebben het afgelopen seizoen kunnen genieten van het spel van zowel het Onder 23 als het 1e elftal. De intensiteit van het 1e elftal is tijdens trainingen en wedstrijden verhoogd en we hanteerden een nieuwe speelstijl, die regelmatig in wedstrijden werd toegepast om niet te voorspelbaar te zijn. De resultaten voor de winterstop waren extreem goed, waardoor we lange tijd om de koppositie hebben meegestreden. Na de winterstop waren de resultaten wisselvalliger, waardoor we uiteindelijk op een zeer verdienstelijke 5e plaats eindigden. Een behoorlijk verschil met voorgaande seizoenen, waarin werd gestreden tegen degradatie. Een knappe prestatie, waarmee de (ambitieuze) doelstellingen ruimschoots werden behaald!

Selectie 2023-2024
EMMS 1 bestaat dit seizoen uit 20 veldspelers en 2 keepers. Vanuit de A-junioren zijn Frank Hilbink en Thijs Scholten overgekomen. Andy Arkes komt over vanuit de jeugd van DVC Dedemsvaart en is dus terug op het oude nest. Kelvin de Vent keert ook terug bij EMMS, door over te komen van sc Lutten. Afscheid is genomen van oudgedienden Maurice Kosse en Bastiaan Anbergen. Emiel Kosse moest vanwege werkomstandigheden stoppen. Justin Westerbeek is bezig met revalideren en heeft nog een lange weg te gaan, evenals Jord Anbergen die inmiddels geleidelijk aan meetraint met de selectie. Hopelijk kan hij rond de kerstdagen weer wedstrijdfit zijn. De staf bij het elftal blijft hetzelfde. Het Onder 23 elftal zal dit jaar begeleid worden door onze trainer van EMMS zaterdag 2, Ben Kleinheerenbrink.

Competitie indeling
De nieuwe 2e klasse in de zondag Noord competitie kent een verrassende indeling. De competitie kent meer clubs uit het oosten, zoals Bon Boys, Suryoye en De Tukkers. Deze clubs kennen we nog vanuit het verleden, we hebben er prachtige wedstrijden tegen gespeeld. Het zijn goed voetballende en technische teams, wat hopelijk ook nu weer mooie wedstrijden gaat opleveren.

Ook Drentse clubs als sc Erica, Germanicus, Twedo en Steenwijkerwold zijn nieuw in de competitie. Kortom: We komen dit seizoen weer bij vele andere verenigingen ten opzichte van het afgelopen seizoen. Een leuke nieuwe uitdaging om tegen al deze nieuwe verenigingen te mogen spelen. Ik kijk er naar uit!

Doelstellingen komend seizoen
Tijdens de trainingen zullen we verder gaan op de ingeslagen weg. Tijdens de dinsdag trainingen gaan we in twee groepen trainen om het individu/linie/elftal beter te maken zodat spelers nog vaker en beter gaan inzien wat er van elkaar wordt verwacht. Verder staat het inbrengen en begeleiden van de jonge selectie centraal.

Tijdens wedstrijden gaan we wederom een elftal zien dat in twee verschillende spelsystemen kan spelen. De spelersgroep staat garant voor plezier, inzet en een hoge intensiteit. Daarbij proberen we onze clubnaam, Eendracht Maakt Macht Slagharen, eer aan te doen!

Dit alles moet leiden naar een plek op de ranglijst tussen plaatsen 6 en 10, waarbij we ons handhaven in de 2e klasse en volgend seizoen mogen uitkomen in het zaterdag/zondag voetbal.

Tot slot
Ik hoop dat we ook dit seizoen weer worden ondersteund door de vele Slagharense supporters!

Erik Hein
Hoofdtrainer v.v. EMMS 1