EMMS wint ruim van SV Hodo

Voor EMMS stond er nagenoeg niets meer op het spel, voor de thuisclub Hodo was dat anders. De ploeg vecht tegen degradatie, alleen was dat deze middag niet echt te zien. EMMS moest Jordi van der Heijden missen met een blessure, Dennis Lamberink schoof hierdoor een linie door richting het middenveld en deed dit uitstekend.

EMMS en Hodo waren in de beginfase goed aan elkaar gewaagd, de thuisclub probeerde het met name via de omschakeling. Hodo kreeg na tien minuten spelen de eerste kans, maar keeper Bastin Kleinheerenbrink redde goed.

EMMS schrok wakker en trok het duel steeds meer naar zich toe, Jorunn Kleinheerenbrink kreeg de bal goed aangespeeld van Glenn ter Wielen, kapte naar zijn linker en haalde verwoestend uit 0-1. EMMS was duidelijk de betere, Dennis Lamberink leek de marge te vergroten naar twee, maar de grensrechter stak daar een stokje voor door geheel onterecht te vlaggen. Dennis kreeg vlak daarna weer een mogelijkheid alleen nu kwam de keeper als winnaar uit de strijd.

Tien minuten voor de rust kwam eindelijk de verdiende 0-2, een vrije bal van Glenn ter Wielen kwam op het hoofd van de geheel vrijstaande Maurice Kosse en die knikte fraai raak. Hodo gaf vervolgens niet de indruk om voor klassebehoud te strijden en onderging het lot.

Na de rust probeerde de invaller Hodo op het goede spoor te zetten en was ook dichtbij de aansluitingstreffer maar zijn kopbal eindigde op de lat. EMMS verzuimde een paar keer om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, eerst was het Glenn ter Wielen die naast schoot en even later was het invaller Michel Wagt die de bal naast kopte.

De andere invallers aan EMMS-zijde deden ook een duit in het zakje, Sem Stertjan stuurde zijn compagnon Niek Hulst richting het duel. Niek werd in het strafschopgebied gestuit en de scheidsrechter besloot de bal op elf meter te leggen. Maurice Kosse wist dit buitenkansje te benutten en maakte er 0-3 van. De wedstrijd dobberde richting het eind en Hodo vond het ook wel welletjes.

A.s. zondag staat de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma tegen St. Anna-parochie. Dit zal tevens de laatste wedstrijd zijn van Maurice Kosse, Bastiaan Anbergen en grensrechter Frans Pieper.