Laatste thuiswedstrijd voor Bastiaan Anbergen, Frans Pieper en Maurice Kosse

Aanstaande zondag is het zover en spelen Bastiaan Anbergen en Maurice Kosse de laatste thuiswedstrijd voor v.v. EMMS 1. Ook onze trouwe assistent-scheidsrechter Frans Pieper zal voor de laatste keer op sportpark “De Kei” bij het eerste elftal met de vlag zwaaien.

Bastiaan Anbergen
De supporters en medespelers kennen Bastiaan allemaal als een hardwerkende speler. Waar Bastiaan in zijn eerste jaar begon als vlugge rechtsbuiten, heeft hij na één jaar in EMMS 1 de stap naar onze buren gemaakt, waar hij voornamelijk op het middenveld is gaan spelen. Bij terugkomst veroverde Bastiaan direct een basisplaats als rechtsback. Met zijn power en snelheid kwam hij vaak de aanval ondersteunen en was hij een zeer waardevolle speler voor EMMS 1. De laatste jaren is hij een vast gezicht centraal in de verdediging.

Bastiaan heeft er voor gekozen om een stapje terug te doen. Volgend jaar zal hij in EMMS 2 op zondag te bewonderen zijn om zodoende meer tijd voor zijn gezin en bedrijf over te houden.

Bij elkaar heeft Bastiaan 10 seizoenen in het eerste elftal gespeeld en dat is een zeer knappe prestatie. Na de laatste thuiswedstrijd van het eerste elftal aanstaande zondag (21 mei) willen wij hem daarom bedanken voor zijn inzet, maar ook voor zijn gezelligheid. Wij hopen dat de supporters, familie en bekenden van Bastiaan ook hierbij aanwezig zijn.

Frans Pieper
Na vele seizoenen het kalk van het veld bij EMMS te hebben gelopen, vlagt Frans Pieper aanstaande zondag zijn laatste thuiswedstrijd voor v.v. EMMS 1. Frans is naast een uitstekende assistent-scheidsrechter ook een welkome aanvulling tijdens weekendjes weg en feestjes van EMMS 1. Ondanks het feit dat Frans iets ouder is dan de meeste spelers kan de selectie hem soms moeilijk bijbenen. Naast vlagger is Frans ook nog speler bij v.v. EMMS 3 (zondag), met dit team is hij dit seizoen eindelijk kampioen geworden.

Wij willen Frans zondag ook bedanken voor zijn inzet. Zowel op als buiten het veld!

Maurice Kosse
De All-time topscoorder, aanvoerder en de meest bepalende speler van het afgelopen decennium en volgens sommigen zelfs van de hele historie van v.v. EMMS, speelt zondag ook zijn laatste thuiswedstrijd. Nog één keer zal hij als speler van v.v. EMMS 1 in een competitiewedstrijd het veld van sportpark “De Kei” betreden. Alle supporters, maar ook de tegenstanders kennen Maurice. Al 20 seizoenen speelt hij nu in v.v. EMMS 1, maar dit seizoen echt voor het laatst. Ondanks dat hij nog fit is en de meeste jongere jongens nog achter zich laat met hardlopen heeft hij besloten om een stapje terug te doen.

Gezien de unieke statistieken en het feit dat Maurice 20 jaar (!) in EMMS 1 heeft gespeeld wordt er op vrijdagavond 2 juni een afscheidswedstrijd gehouden. Tijdens deze avond zullen we nog uitgebreid op de prestaties van Maurice terugkomen. Natuurlijk willen we deze laatste thuiswedstrijd ook Maurice alvast kort bedanken.

Kom gezellig langs!
Het lijkt zondag mooi weer te worden, de laatste thuiswedstrijd en een goed gevuld sportpark, dus alle reden om de bovengenoemde spelers en assistent-scheidsrechter een mooie laatste thuiswedstrijd te bezorgen.

Tot zondag!