Afscheidswedstrijd Maurice Kosse op vrijdagavond 2 juni

Na 20 (!) seizoenen in het eerste elftal neemt de nummer 10 en aanvoerder van v.v. EMMS, Maurice Kosse, afscheid van het vlaggenschip. Van regelmatig invallen als eerstejaars A-speler in het seizoen 2002/2003, met daarin direct een belangrijke bijdrage aan de promotie naar de 5e klasse, tot de meest bepalende speler van het afgelopen decennium en volgens sommigen zelfs van de hele historie van v.v. EMMS.

Ruim 200 competitieoverwinningen en maar liefst 176 competitiedoelpunten heeft Maurice in al die seizoenen bij elkaar gevoetbald. Een unieke prestatie. Hoogtepunten in al die seizoenen zijn natuurlijk de 3 kampioenschappen in 2007 (ongeslagen), 2011 (geweldige ontknoping in Haarle) en 2017 (met 30 goals voor Maurice), maar natuurlijk ook de drie promoties via nacompetitie. Kleine dieptepunten waren de twee degradaties, maar die zijn al lang en breed goed gemaakt door de uitstekende prestaties van EMMS 1 en Maurice.

Op vrijdagavond 2 juni zal er op het hoofdveld van De Kei om 18.30 uur een afscheidswedstrijd worden gespeeld voor de man die al 20 jaar op zondagmiddag het rood-witte shirt van EMMS 1 aantrekt. De gemengde teams zullen bestaan uit spelers waarmee Maurice de laatste jaren gevoetbald heeft en het huidige eerste elftal. Het publiek kan dus genieten van allerlei oude en jonge bekenden. Na de wedstrijd is er in kantine De Counter uiteraard voldoende tijd en bier om na te praten.

We hopen op veel publiek om aanvoerder Maurice Kosse het afscheid te geven wat hij verdiend. Hij heeft de supporters veel laten juichen en de club omhoog geholpen, dus laten we er met z’n allen een mooie laatste wedstrijd van maken!