Technische Commissie v.v. EMMS Slagharen met kampioenskoorts richting volgend seizoen

Het is aan het weer nog niet te zien, maar de maand mei is alweer in aantocht. Een maand waarin de beslissingen vallen in de lopende competities. Competities waarin diverse teams van onze voetbalvereniging afstevenen op een kampioenschap of een spannend slot tegemoet gaan.

Onze 2 “recreatieve” zondag teams kan en mag het kampioenschap niet meer ontgaan. Het 2e kan zichzelf aanstaande zondag al tot kampioen kronen. Het 3e zal nog even geduld moeten hebben, maar ook deze voorsprong op de concurrentie mag niet verspeeld worden. Dit zijn toch knappe prestaties na de vele wisselingen in beide teams die de technische commissie (TC) voor aanvang van dit seizoen door heeft gevoerd.

Ook de zaterdagtak van onze vereniging strijd nog volop mee. Het 2e heeft de tweede plek stevig in handen en blijft de druk op de lijstaanvoerder F.C. Ommen erop houden. Deze lijken zelfs wat last te krijgen van de kampioensdruk en verspelen de laatste weken behoorlijk wat punten. Kortom de brigade van Ben en Roland heeft het niet zelf in de hand, maar niks is onmogelijk. Ze kunnen nu al wel terug kijken op een zeer goed eerste seizoen!! Het 3e heeft ondanks een achterstand van 9 punten alles nog in eigen hand. In een competitie waarin helaas veel wedstrijden zijn afgelast, kunnen ze S.C. Elim nog altijd achterhalen. Wanneer ze geen punten meer verspelen in de resterende wedstrijden kunnen ook de mannen van Paul en Bento zich tot kampioen kronen.

Alle drie onze damesteams lijken helaas geen kans meer te maken op een kampioenschap. De Dames 25+ en Dames 1 lijken voldoende punten te hebben om niet in de gevarenzone te komen en met enkele goede resultaten zelfs nog wel wat te kunnen stijgen. Dames 2 heeft onlangs helaas in het stadion van Heracles Almelo nipt verloren van koploper Oranje Nassau. De koploper lijkt niet meer bij te halen in deze competitie maar een top 3 notering is nog haalbaar voor de dames.

Het vlaggenschip van onze vereniging heeft lang mee gedaan om het kampioenschap, maar helaas de laatste weken teveel punten laten liggen. Wanneer de mannen van Erik Hein de laatste wedstrijden goed afsluiten is er nog een kleine kans op nacompetitie!

Het mag dus wel gezegd worden dat de TC het seizoen 2022-2023 nu al zeer geslaagd vindt en vandaar ook met de nodige kampioenskoorts bezig is met het seizoen 2023-2024!

2023-2024
Waar inmiddels bekend is dat Maurice Kosse en Bastiaan Anbergen na dit seizoen afscheid zullen nemen van onze 1e selectie, weten we ook dat we Justin Westerbeek en Jord Anbergen voorlopig nog niet op De Kei kunnen zien voetballen. Zij werken hard aan hun herstel en richten zich op 2024! Ondanks dit gemis en een iets krappere selectie zien wij voldoende kwaliteit om weer goed mee te draaien in de 2e klasse!

Waar we als TC vorig seizoen veel spelers van en naar andere teams hebben verschoven proberen we dat dit jaar zo beperkt mogelijk te houden. We zijn blij dat we vanuit onze jeugdafdeling JCLE 10 spelers kunnen verwelkomen! Deze worden binnenkort op de hoogte gebracht over welk team zij volgend seizoen komen versterken. Naast deze 10 nieuwkomers hebben we nog een aantal aanmeldingen van (nieuwe) spelers. Er zijn slechts enkele stoppers die zich bij ons hebben gemeld. We gaan er dan ook vanuit dat we de rest van de spelers volgend seizoen allemaal weer zien in het rood-wit!

Bij de dames gaan we zoals het nu lijkt ook door met twee elftallen en het 25+ team. Hier zou het voor de breedte van de selecties mooi zijn wanneer we nog wat nieuwe dames zouden kunnen verwelkomen. Harry Bosch heeft hier aangegeven te stoppen als trainer-coach, maar gaat onze TC wel versterken als afgevaardigde voor het dames voetbal en de Dames 25+ nog training geven. Hier zijn wij als TC zeer blij mee.

De TC verwacht begin mei de concept teamindelingen te kunnen overleggen met de technische staf van alle elftallen en deze dan ook snel te presenteren aan de spelers.

Ook is v.v. EMMS volgend jaar weer actief met een zaalvoetbalteam. Een aantal jongens heeft de spreekwoordelijke koppen bij elkaar gestoken en zijn in een zeer vergevorderd stadium om per volgend seizoen deel te nemen aan de competitie.

Een zorgenkindje blijft wel de begeleiding van de (dames)teams. Deze is nog niet volledig ingevuld. Hier zijn we voor enkele teams nog opzoek naar begeleiding. Denk dan aan trainer, leider, grensrechter, enz. We zouden het op prijs stellen wanneer mensen zich bij ons melden om eens info op te vragen wat we precies zoeken voor welk team. Het is en blijft een veel gehoord iets, maar zonder vrijwilligers is de vereniging nergens! Voor eventuele vragen of het aanmelden van nieuwe spelers of vrijwilligers kun je altijd bij iemand van de TC terecht of een mail of app sturen naar een van ons!

Groet technische commissie v.v. EMMS Slagharen

Rob Vermeltfoort (0645294873)