LSC maatje te groot voor EMMS

De laatste verre uitwedstrijd dit seizoen stond op het programma, EMMS moest in Sneek aantreden tegen koploper LSC. Glenn ter Wielen en Bastin Kleinheerenbrink waren hersteld van een blessure, maar startten vanaf de bank.

Waarom LSC bovenaan stond, werd deze middag wel duidelijk. Vanaf het beginsignaal had EMMS grote moeite met de thuisclub, met name de rappe en technische linksbuiten was een ware plaag voor EMMS. Het mocht van geluk spreken dat er in de beginfase nog niet gescoord werd.

EMMS liet zich niet geheel onbetuigd en probeerde het (noodgedwongen) vanuit de omschakeling, een lange bal op Milan de Vent werd door de keeper matig weg gewerkt, Maurice Kosse bedacht zich niet maar zijn poging ging net naast het doel. Middenvelder Jordi van der Heyden kreeg daarna een uitstekende mogelijkheid, hij pikte de bal van de tegenstander af en vanaf rand zestien vond hij de keeper op zijn pad.

De thuisclub drong steeds meer aan en tot tweemaal toe wist Kevin Mepschen zijn doel schoon te houden, bij de derde poging was uiteindelijk wel raak. De aanvaller sneed naar binnen, draaide de bal richting de verre hoek en de bal leek houdbaar maar ging via de vingertoppen toch in het net. In het verloop van de eerste helft had LSC de wedstrijd nagenoeg kunnen beslissen, maar het was niet daadkrachtig genoeg.

Sander Eggen, een sterkhouder dit seizoen bleef in de rust achter in de kleedkamer vanwege een blessure. Glenn ter Wielen was zijn vervanger, tevens deed Erik Hein een tactische ingreep om iets meer de overhand te hebben. Het spelbeeld bleef hetzelfde, LSC veelvuldig balbezit en dreigend, EMMS was zeer onzorgvuldig in balbezit en gokte op een bevlieging van de voorwaartsen.

Nadat LSC verzuimde de marge te vergroten en EMMS in de wedstrijd bleef door enkele puike reddingen van Kevin Mepschen, kreeg EMMS dan de kans waar het op wachtte. Glenn ter Wielen werd door Jorunn Kleinheerenbrink bediend maar hij punterde de bal rakelings over het doel.

Tien minuten voor het einde werd de wedstrijd wel beslist, een afgeslagen bal werd door de aanvoerder feilloos binnen geschoven. In de slotfase probeerde EMMS het nog wel, maar echt gevaarlijk werd het niet. LSC was deze middag de verdiende winnaar.

EMMS blijft nog in de strijd om de nacompetitie, maar dan moeten de komende drie wedstrijden wel gewonnen worden.