EMMS wint eenvoudig in Drachten

Michel Wagt zat na een schorsing en blessureleed weer bij de selectie, A-junior Thijs Scholten ging ook mee naar Drachten, Bastin Kleinheerenbrink was nog te geblesseerd. Verder dezelfde basis als tegen Veno.

EMMS begon voortvarend in Drachten en walste in de beginfase over de rode lantaarndrager heen. Na enkele waarschuwingsschoten was het na vijf minuten spelen al raak, de uitstekend spelende Stijn Kosse speelde Maurice Kosse in, die bedacht zich niet en stak direct Jorunn Kleinheerenbrink richting het doel en die haalde verwoestend uit: 0-1.

De eveneens sterk spelende Moehjiddin Brinkman deed daarna van zich spreken, een voorzet werd ingebracht en bij de tweede paal schoot hij uitstekend tegendraads in. Drachten kroop hierna wat uit haar schulp, EMMS was te optimistisch en liet grote ruimtes vrij ondanks de voorsprong. De spits van Drachten had de bal vlak voor het doel voor het inschieten maar hij mistte hopeloos.

Daarna was het wederom Moehjiddin Brinkman die op het scorebord kwam, een fantastische voorzet van Milan de Vent werd uitstekend ingekopt en zo scoorde hij tweemaal en stond het na een kwartier 0-3. Glenn ter Wielen werd vanwege een blessure gewisseld en Michel Wagt maakte zijn rentree.

EMMS liet de teugels vieren en bracht zichzelf in de problemen, een vrije bal werd bij de tweede paal weer ingebracht en kon in een leeg doel worden binnengelopen. EMMS herpakte zich om te zorgen dat het niet serieus in de problemen kwam en Drachten was aanvallend onmachtig om de sterke defensie echt in de problemen te brengen. In de slotfase van de eerste helft kreeg EMMS nog enkele mogelijkheden om de score uit te breiden, maar de marge bleef twee.

De tweede helft had EMMS het meeste balbezit en het centrale duo Dennis Lamberink en Bastiaan Anbergen speelde ijzersterk waardoor Drachten niet terug in de wedstrijd kwam. EMMS bleef strijden voor elke meter, aanvallend ontbrak het steeds aan een goede laatste pass om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Michel Wagt was er nog het dichtst bij maar hij gleed de bal net naast. Een verder saaie, maar degelijke tweede helft van EMMS en Drachten.

Een verdiende overwinning, aanstaande zondag speelt EMMS een uitwedstrijd in Sneek tegen titelfavoriet LSC. Weet EMMS de competitie weer spannend te maken?