EMMS verliest van Oldeholtpade

Onder de rook van Wolvega moest EMMS zondag aantreden tegen Oldeholtpade, op een knollentuin werd een terechte nederlaag geleden. Qua sfeer en ambiance is er nog wel wat te winnen op het sportpark, maar over de inzet en passie van Oldeholtpade mag EMMS daar nog wel een voorbeeld aan nemen.

Vanaf het beginsignaal was het direct duidelijk dat het voor EMMS deze middag zeer lastig zou worden. Maurice Kosse was nog niet fit genoeg om te starten, Michel Wagt was te geblesseerd. Roy Schuiten, Niek Hulst en Frank Hilbink werden aan de selectie toegevoegd.

EMMS had moeite met het fysieke en directe spel van de thuisclub, enkele malen kwam het door via de zijkanten maar de laatste pass was vaak niet nauwkeurig genoeg en kreeg het een grote kans dan werd de bal over het doel geschoten. EMMS kwam er sporadisch uit, maar echt kansen kreeg het niet.

Halverwege de eerste helft kwam Oldeholtpade uit een standaard situatie op voorsprong, de corner werd verlengd en bij de tweede paal wist de middenvelder de bal binnen te schieten. EMMS kwam na de 1-0 wel wat meer aan het aanvallen toe, maar Moehjiddin Brinkman kwam een teenlengte tekort om binnen te werken en Sander Eggen schoot uit een vrije positie de bal naast.

Vlak na rust was EMMS nog het dichtst bij de gelijkmaker, Maurice Kosse ingevallen in de rust, schoot een vrije bal op de lat. Glenn ter Wielen schoof de bal even later voor het doel langs, daarna werd de thuisclub weer beter en kreeg het een uitstekende kans op 2-0 maar Bastin redde knap. De hoekschop die hieruit volgde, werd bij de tweede paal weer voor het doel gebracht en van dichtbij binnengeknikt.

Tien minuten voor het einde was EMMS wederom gevaarlijk met een vrije bal maar nu ging de bal net naast. Het geloof vloeide weg bij de ploeg van Erik Hein en ondanks enkele goede kansen van Oldeholtpade duurde het tot de laatste minuuut van de wedstrijd dat het ook nog 3-0 werd.

Een verdiende nederlaag voor een zeer zwak EMMS. Na twee wedstrijden zonder overwinning, komt VENO zondag naar De Kei. Voor EMMS al jaren een zeer zware dobber.