Eerste verlies voor EMMS een feit

Sinds lange tijd weer een busreis voor de selectie van EMMS, Jorunn Kleinheerenbrink was afwezig en zijn plek in de frontlinie werd overgenomen door Michel Wagt. Emmeloord op dat moment nog puntloos had zich deze middag uitstekend voorbereid.

EMMS begon beter dan de thuisclub, de eerste grote kans diende zich binnen tien minuten dan ook aan, Jord Anbergen vond Michel Wagt met een uitstekende voorzet maar van dichtbij schoot hij op de keeper. Gedurende de eerste helft kreeg Emmeloord beter grip op EMMS en met name de snelle spits was telkens dreigend, Bastin Kleinheerenbrink moest steeds vaker optreden.

Halverwege de eerste helft kwam Emmeloord dan ook op voorsprong, duur balverlies op het middenveld van Sebastian Kleinheerenbrink kwam EMMS duur te staan. De aanvaller kon richting het doel van EMMS en gaf de bal op tijd breed naar zijn collega: 1-0. EMMS kwam niet goed in de wedstrijd en Emmeloord kreeg enkele mogelijkheden om de score uit te breiden. Vlak voor rust kwam die er wel, de bal kwam in de kluts bij de middenvelder terecht en met enig geluk belandde de ‘omhaal’ achter Bastin.

Trainer Erik Hein greep in en bracht Glenn ter Wielen in de ploeg, dit leverde vrij snel een grote kans op voor Michel Wagt, maar oog-in-oog met de doelman kwam laatstgenoemde wederom als winnaar uit de strijd.

Twintig minuten voor tijd maakte Sebastian zijn fout enigszins goed, een vrije bal werd fraai binnengeschoten, 1-2. EMMS ging door en de gelijkmaker leek in de lucht te hangen, maar een miscommunicatie tussen invaller Emiel Kosse en Bastin Kleinheerenbrink zorgde ervoor dat de spits eenvoudig de bal in het lege doel kon schieten.

In de slotfase kreeg EMMS nog diverse grote kansen om er weer een wedstrijd van te maken, maar het zat er deze middag niet in. Zondag speelt EMMS thuis tegen Drachten, dat dit seizoen makkelijk scoort en nog niet verloren heeft.