Stijgende energiekosten

Momenteel bevinden we ons in Nederland in een energiecrisis. Wellicht merkt u de gevolgen van de steeds verder stijgende energieprijzen al of krijgt u hier nog mee te maken. Ook wij als voetbalverenigingen krijgen hier mee te maken. Met de winterperiode voor de boeg en de vele onzekerheden omtrent maatregelen vanuit de regering willen we daarom graag uw aandacht vragen voor het volgende.

Douche verstandig, alle beetjes helpen
Douchen na een training of wedstrijd vinden wij als vereniging vanzelfsprekend en noodzakelijk. Dit willen wij uiteraard kunnen blijven faciliteren. Energielasten maken onderdeel uit van uw contributie. Om sporten voor iedereen, nu en in de toekomst, betaalbaar te houden is verstandig omgaan met ons energieverbruik noodzakelijk. Aangezien alle kleine beetjes helpen willen wij onze leden en leiders/trainers daarom vragen rekening te houden met het volgende:

• Douche niet onnodig lang;
  • Laat douches niet onnodig aan staan;
  • Schakel veldverlichting in op het moment dat het noodzakelijk is en tijdig uit;
  • Sluit de deuren van de kleedkamer en kantine om niet onnodig warmte te verliezen;
  • Ga verstandig en bewust om met het gebruik van water, elektra en gas.

Daarnaast mag u ook van uw vereniging verwachten dat zij er alles aan doen om de energielasten behapbaar te houden. Daarom gaan wij ook in gesprek met de gemeente Hardenberg en bedrijven om verdere verduurzamingsmaatregelen in kaart te brengen.

Laten we allemaal ons best doen om ook deze crisis door te komen!

Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

De besturen van JCLE, sc.Lutten en vv.EMMS