EMMS wint van Zuidwolde in de eerste thuiswedstrijd

Trainer Erik Hein kon beschikken over een bijna voltallige selectie, Emiel Kosse en Glenn ter Wielen waren teruggekeerd in de selectie maar begonnen op de goed gevulde reservebank. Justin Westerbeek is op de weg terug en is bijna weer wedstrijdfit. Bastiaan Anbergen keerde terug in de basis, dit ging ten kostte van Jordi v/d Heijden. Ne enkele minuten spelen werd de linksbuiten van Zuidwolde weggestuurd en probeerde het met een fantastische lob, maar die belandde boven op de deklat. EMMS werd wakker geschud en de eerste de beste kans voor EMMS was dan ook raak. Jorunn Kleinheerenbrink werd de diepte in gestuurd, behield het overzicht en gaf de bal breed op de opstormende Sander Eggen, de nieuweling bekroonde zijn thuisdebuut met de 1-0. EMMS was vanaf dat moment heer en meester en breidde de score al snel uit, Milan de Vent werd gevonden door Jorunn Kleinheerenbrink en voor hem was de 2-0 een koud kunstje. EMMS denderde door en speelde Zuidwolde bij vlagen van de mat, het had aan zich zelf te wijten dat het niet veel meer scoorde. De ene grote kans naar de andere grote kans werd gemist of gekeerd door de uitblinkende Zuidwolde-doelman. Vlak voor de thee raakte Zuidwolde wederom de lat, de indraaiende corner belandde boven Bastin Kleinheerenbrink maar die had er goed het oog in. Na de rust ging het meer gelijk op, EMMS hoefde niet en Zuidwolde kon niet. Zuidwolde drong wel aan en deelde wat speldenprikken uit maar EMMS raakte niet in paniek, de bedrijvige Milan de Vent probeerde het nog een keer met zijn linker maar trof wederom de keeper, de rebound werd door Jord Anbergen in de handen van de keeper geschoten. In de allerlaatste minuut maakt EMMS dan alsnog de 3-0, via Maurice Kosse en Glenn ter Wielen kwam de bal bij Michel Wagt terecht en van dichtbij was het raak. Een mooi vervolg van EMMS, na de winst tegen Dalen. Zondag moet EMMS naar Emmeloord.