EMMS weet eindelijk een keer te winnen van Dalen

De nieuwe coach van EMMS 1 Erik Hein ruimde direct een basisplek in voor nieuweling Sander Eggen die een uitstekende indruk achterliet, op het laatste moment meldden Glenn ter Wielen en Emiel Kosse zich door ziekte af waardoor Erik Hein direct op de proef gesteld werd.

In en tegen Dalen werd er door EMMS voor het eerst sinds 1991 weer een positief resultaat gehaald. De eerste tien minuten was het onwennig aan de zijde van EMMS, Dalen had de bal en EMMS werd teruggedrongen. De spits wist met een individuele actie de zestien in te komen maar de spits schoot de bal ruim naast.

Gaandeweg de eerste helft kwam EMMS beter in de wedstrijd en trok het spel steeds meer naar zich toe, het kreeg het middenveld in handen en was dreigend via Milan de Vent, Jord Anbergen en Jorunn Kleinheerenbrink. Laatstgenoemde kreeg de bal op twintig meter van het doel, omspeelde zijn directe tegenstander en joeg de bal verwoestend in de bovenhoek. EMMS kreeg in het vervolg geen grote kansen maar was wel de meerdere van Dalen.

Dalen, bekend om zijn fysiek en directe spel, probeerde begin tweede helft direct EMMS onder druk te zetten maar EMMS bleef rustig, geduldig en was gewoon de betere ploeg deze middag. Halverwege de tweede helft draaide Sebastian Kleinheerenbrink de bal voor het doel, de verdediger van Dalen raakte de bal helemaal verkeerd en verschalkte zijn eigen doelman.

Dalen probeerde met man en macht om er nog wat van te maken, maar het elftal van Erik Hein gaf geen krimp. Uitblinkers Bastin Kleinheerenbrink en Jord Anbergen konden het nog mooier maken voor EMMS, met een perfecte uittrap en vervolgens nog mooiere aanname leek Jord op het doel af te gaan maar op het laatst speelde hij de bal te ver voor zich uit, de rebound werd door Jorunn gemist.

In blessuretijd zorgde Bastin ervoor dat EMMS de nul hield, met een wereldredding hield hij de verdediger van dichtbij van scoren af.  Een onverwachtse maar verdiende overwinning, een mooie start van het seizoen. Zondag speelt EMMS haar eerste thuiswedstrijd tegen Zuidwolde.