EMMS neemt op 10 juni afscheid van spelers en trainer

Na afloop van het huidige seizoen nemen twee spelers, die beide zeer lang in het 1e elftal van v.v. EMMS hebben gespeeld en belangrijk zijn geweest, afscheid van v.v. EMMS 1. Erik Kosse en Yuri Hertsenberg hebben beide besloten om na dit seizoen te stoppen. Ook Johan Oldekamp vertrekt na dit seizoen bij EMMS.

Om deze spelers en trainer een gepast afscheid te geven wordt er op 10 juni om 19.00 uur een afscheidswedstrijd gespeeld tussen door Erik en Yuri samengestelde voetbalteams. Deze teams zullen bestaan uit oud-spelers en spelers uit de huidige selectie. Gezien de fitheid en leeftijd van elke spelers zal de wedstrijd 2x een half uur duren.

Ook voor de supporters van EMMS is deze avond een mooie gelegenheid om Erik, Yuri en Johan te bedanken voor hun verdiensten voor ons 1e elftal. De kantine zal geopend zijn, dus er is gelegenheid genoeg om de spelers en trainer na de wedstrijd een hand te schudden.

Erik Kosse en Yuri Hertsenberg
Erik Kosse heeft besloten om na 20 seizoenen (!) in EMMS 1 afscheid te nemen van het voetballen. Erik heeft in deze 20 seizoenen v.v. EMMS 1 van de 6e naar de 2e klasse gebracht. Iedereen binnen EMMS kent Erik van zijn keiharde werken en tomeloze inzet. Gezien zijn manier van voetballen en zware blessure (gescheurde kruisband) is het een geweldige prestatie dat Erik zo lang, zo belangrijk voor EMMS 1 is geweest. Erik blijft binnen het bestuur als secretaris nog steeds actief binnen EMMS.

Ook Yuri Hertsenberg stopt er na dit seizoen mee. Hij gaat een paar niveaus lager bij het 5e elftal van EMMS voetballen. Yuri heeft 11 seizoenen in EMMS 1 gespeeld en heeft met zijn doelpunt tegen Haarle (2010-2011) EMMS hoogstpersoonlijk van de 4e naar de 3e klasse geschoten. Als sluwe spits heeft hij EMMS in deze 11 jaar van de 4e naar de 2e klasse gebracht.

Johan Oldekamp
Na 5 seizoenen, waaronder één corona-jaar, vertrekt ook trainer Johan Oldekamp bij EMMS. Hoogtepunt van zijn carrière bij EMMS is natuurlijk de promotie van de 3e naar de 2e klasse in het seizoen 2018-2019. Johan heeft een zeer goede prestatie geleverd door, ondanks vele blessures, ook dit jaar te handhaven in de 2e klasse. Johan gaat aan de slag bij de club uit zijn woonplaats SC Erica, wij hem daar natuurlijk heel veel succes!

Het bestuur van EMMS hoopt dat veel supporters aanwezig zullen zijn tijdens deze afscheidswedstrijd, zodat deze jongens na jarenlange trouwe dienst het afscheid krijgen wat ze verdienen!