Concurrenten GAVC en EMMS in evenwicht

Zonder Jorunn Kleinheerenbrink en de bijna weer herstelde Bastiaan Anbergen moest EMMS na een lange busrit in Grou aantreden tegen GAVC. Michel Wagt, Ian van der Felz en Stijn Arkes werden toegevoerd aan de selectie.

De beginfase van het duel was het heel even zoeken voor EMMS maar daarna was het meeste balbezit voor de bezoekers. Jord Anbergen en Sebastian Kleinheerenbrink trekten het spel naar zich toe maar EMMS wist geen doelpogingen te creëren. Dat deed GAVC wel uit een vrije bal, de bal werd gedragen door de wind en belandde op de paal. De rebound werd net op tijd weggewerkt. GAVC kreeg vertrouwen door deze poging, even later kwam de spits voor Bastin Kleinheerenbrink maar tikte de bal op de lat.

Na bijna een half uur spelen kwam EMMS wel op voorsprong, Maurice gaf de bal prachtig mee op Glenn ter Wielen, die snelde op de keeper af en schoot de bal hard in de hoek. GAVC en EMMS deden deze middag niet veel voor elkaar onder, GAVC probeerde na de rust via de middenlinie door te stoten maar het kon niet echt gevaarlijk worden.

De gevaarlijkste situatie kwam na ruim een uur spelen wederom uit een vrije bal, de bal werd in de lange hoek geschoten waarbij Bastin Kleinheerenbrink niet helemaal vrijuit ging en geklopt werd: 1-1. Het spel deed zich het meeste voor op het middenveld en na het inbrengen van de snelle spits was het alle hens aan dek bij EMMS, maar in de laatste fase was GAVC niet zorgvuldig genoeg.

EMMS kwam er een kwartier voor tijd uit met een sporadische counter ingeleid door Jord Anbergen, met een kiezelharde overtreding werd hij gestuit. Waar donkerrood op zijn plaats was werd het een gele kaart, tevens werd de voordeelregel niet toegepast waardoor Yuri Hertsenberg niet op de keeper af kon.

Toch wel uit het niets kwam EMMS vijf minuten voor tijd op voorsprong, een vlijmscherpe corner van Maurice Kosse werd aangeraakt door Stijn Kosse, 1-2. De laatste minuten was het alle hens aan dek en Stijn Kosse leek de matchwinner te worden, maar in het strafschopgebied beging hij een niet erg handige en lichte overtreding en de strafschop werd feilloos benut 2-2.

Een terechte uitslag, waarbij alles in de onderste regionen erg dicht bij elkaar staat. Zondag speelt EMMS een thuiswedstrijd tegen de koploper van de 2e periode v.v. Beilen.