EMMS vernedert Emmeloord in eigen huis

Zonder Sem Stertjan, Erik Kosse (blessure), Milan de Vent (vakantie) en Jeffrey Klok (per direct gestopt) moest EMMS in en tegen Emmeloord. Renco Boertien en O-19 talent Bas Boertien werden toegevoegd aan de selectie. Het drietal Kleinheerenbrink (Emil, Bastin, Sebastian) keerden terug in de selectie.

Renco Boertien startte in de spits, de niet geheel fitte Yuri Hertsenberg begon op de bank. Het was de thuisclub die voortvarend startte en EMMS terugdrong, de snelle buitenspelers werden veelvuldig gezocht en Stijn Kosse en Moehjiddin Brinkman hadden de handen vol. De rechtsbuiten was dan ook direct al gevaarlijk met een schot in het zijnet en tot tweemaal toe werd de bal ternauwernood weggewerkt.

EMMS kreeg na een kwartier meer grip op Emmeloord en dat resulteerde in de eerste mogelijkheid voor Renco Boertien maar vanuit kansrijke positie schoot hij naast. De eerste corner van EMMS was direct raak, Maurice Kosse vond Sebastian Kleinheerenbrink en die kopte van dichtbij binnen. Hierna was EMMS heer en meester, voetballend was het de beste periode van het seizoen want bij vlagen was het een genot om naar te kijken.

Emmeloord was af en toe wel dreigend maar EMMS was gevaarlijker, dit resulteerde tien minuten voor rust voor de 0-2. Glenn ter Wielen was zijn directe tegenstander te snel af en schoof de bal onder de keeper door. Zijn compagnon op de andere flank, Jorunn Kleinheerenbrink, speelde een uitstekende eerste helft en beloonde dit met een treffer, Maurice Kosse gaf de bal aan hem mee, hij schudde zijn directe tegenstander af en stiftte de bal fraai over de uitkomende keeper. Een buitengewoon ruime voorsprong voor EMMS.

Na de rust greep de coach van Emmeloord resoluut in door 4 wissels door te voeren. EMMS was goed voorbereid en wist de drang van Emmeloord eenvoudig te weerstaan en kreeg zelf de beste kans middels Glenn ter Wielen maar hij schoot rakelings voorlangs. Een kwartier voor tijd maakte hij zijn fout goed, Jorunn gaf de bal aan hem mee en nu wist hij de wedstrijd te beslissen 0-4.

Het mooiste doelpunt van de middag kwam wel van de thuisclub, een afgemeten voorzet vanaf de linkerflank werd schitterend binnengelopen door de opkomende middenvelder. Emmeloord probeerde nog terug te komen in de wedstrijd maar EMMS had het meeste balbezit en controleerde de wedstrijd. Het centrale duo van EMMS was heer en meester en comfortabel aan de bal en ook Bas Boertien mocht zijn officiële debuut maken in de hoofdmacht.

Vijf minuten voor het eind van de wedstrijd vergrootte EMMS de voorsprong, via invaller Yuri Hertsenberg en Jord Anbergen kwam de bal bij Maurice Kosse terecht en die schoot hard raak. In de laatste minuut deed ook Jord Anbergen een duit in het zakje, nu waren de rollen omgedraaid en gaf Maurice Kosse de bal mee op Jord Anbergen en die punterde de bal langs de doelman: 1-6. Een broodnodige en ongekende zege voor EMMS. Zondag speelt EMMS de thuiswedstrijd tegen koploper Epe, dat nog geen punt verloren heeft.