Verslag Tiendeveen 2 – EMMS 2 za

Het Rood-Wit van EMMS 2 zaterdag trad aan tegen de 11 inwoners van Tiendeveen. Ondanks onze ruime selectie en recente aanstelling van een reserve keeper was EMMS genoodzaakt een speler op doel te zetten. De Torwart van dienst die ons moest voorzien van katachtige reacties was Pieter Jan!

Dan nu op naar de wedstrijd. EMMS begon sterk en kwam al gauw op 0-1 door Ian. Ook de 0-2 viel in de eerste helft door, zoals u ziet, smaakmaker Mike van Bree. Zelf blijft hij er bescheiden onder en stemt niet op zichzelf… Afin, ook de 0-3 werd er nog even ingetikt voor de thee en deze kwam op naam van Lars. Tot dusver nog een vlekkeloze wedstrijd.

Echter kwam er wel een smetje op de wedstrijd en dit was de 1-3. Deze goal ontstond door een lange bal van Tiendeveen. Deze tactiek beviel Tiendeveen wel. De ruimte tussen de laatste linie en de keeper kon bij EMMS niet worden belopen en hier speelde de tegenstander op in.

Met 1-3 ruststand begon de tweede helft alweer. De 2-3 volgde al gauw en er ontstond reuring bij EMMS en het nagelbijten kon beginnen. Nee tuurlijk niet! Of toch wel.. De 2-4 was het antwoord van EMMS dachten ze. Met Mike in z’n nopjes kon het niet meer misgaan! Toch? En jawel de lange bal kwam weer en de piek van EMMS werd weer onderbroken door een tegengoal. Spanning, emotie, fanatisme om maar even drie woorden op te noemen om het gevoel te omschrijven. Trainer Paul wist dat er een wissel moest plaatsvinden. En waar hij waarschijnlijk te veel wedstrijden van Suriname en vicepresident Brunswijk heeft gekeken besloot hij zelf maar tussen de palen te staan. Dit bleek te werken want Kevin deed nog even een duit in het zakje met een goal en Mike beloonde zijn uitstekende wedstrijd met een hattrick. De eindstand bleef steken op 3-6 en de 3 punten zijn toch nog veilig gesteld na een zwaar bevochten overwinning.

De competitiestart is tot nu toe nog vlekkeloos en dat was niet gelukt zonder uw support. Ook zal deze reeks voortgezet moeten worden en dit lukt alleen door uw bijdrage. Graag zien wij jullie aankomende zaterdag weer op sportpark De Kei om 17:00 uur tegen FC Meppel 5.