EMMS behoudt ongeslagen status tegen Weerdinge

EMMS en Weerdinge zijn al jaren aan elkaar gewaagd en het zijn bijna nooit saaie wedstrijden. Vaste doelman Bastin Kleinheerenbrink en Rick Nijkamp zijn op de weg terug, maar net als Jeffrey Klok en Elroy Mecklenfeld nog niet beschikbaar.

Dat Weerdinge in een goede vorm verkeerde was in de beginfase duidelijk te zien, het drukte EMMS terug en Erik Kosse en Justin Westerbeek hadden de handen vol aan de fysiek sterke spits. Weerdinge dicteerde de wedstrijd en was de betere, maar het ontbrak ze aan de laatste goede eindpass. Eén keer kwam de spits gevaarlijk via de zijkant het strafschopgebied in, maar hij zag geen medespeler vrij staan en probeerde het zelf in de korte hoek maar Wessel Kriens redde.

EMMS zat nog niet in de wedstrijd maar kwam toch onverdiend op voorsprong, de voor de geblesseerde Jorunn Kleinheerenbrink ingevallen Emiel Kosse kwam door over de linkerkant en met zijn mindere linkerbeen gooide hij de bal perfect voor het doel en Jord Anbergen kreeg de bal met zijn schouder achter de doelman. De wedstrijd kantelde opeens en EMMS kreeg een paar corners waarbij het soms billenknijpen was voor Weerdinge. De wederom uitstekende Dennis Lamberink en Bastiaan Anbergen kregen meer durf in hun spel en pushte EMMS naar voren.

De tweede helft was het voor EMMS direct raak na een prachtige aanval, via Jordi van der Heyden en Yuri Hertsenberg kwam de bal bij Maurice Kosse terecht, die bedacht zich niet en stuurde Emiel Kosse richting de doelman en hij maakte zijn verdiende eerste doelpunt van het seizoen 2-0. Het was alleen nog maar EMMS wat de klok sloeg, met de energievolle Jordi van der Heyden op het middenveld trok EMMS de touwtjes stevig aan. Jord Anbergen kwam oog in oog met de doelman maar hij schoot tegen de doelman aan, de bal kwam vervolgens bij Maurice Kosse terecht die het van afstand probeerde maar hij trof de buitenkant van de paal.

Een opstootje tussen Weerdinge en EMMS zorgde ervoor dat de keeper van Weerdinge na grof taalgebruik rood kreeg voorgeschoteld van de uitstekende leidsman. Weerdinge kwam niet onder de druk uit, maar eenmaal leek het in het strafschopgebied recht te hebben op een strafschop nadat Henry Bosman de bal probeerde weg te werken maar hij vond de buiteling niet voldoende. Na dit incident wist EMMS eindelijk het duel te beslissen, Yuri Hertsenberg kreeg de bal goed aangespeeld en hij schoot de bal langs de invaller doelman.

Een andere invaller, Arjan van der Most, zorgde in de slotminuten nog voor de 4-0 door een schitterende voorzet van Jord Anbergen tegendraads in te koppen. Een ruime en verdiende zege voor de Slagharenaren. Over twee weken wordt de competitie hervat tegen Protos dat verrassend favoriet Dalen klopte. EMMS is gewaarschuwd.