EMMS legt het af tegen CEC

Na twee overwinningen tegen USV en Gieten, moest EMMS het nu afleggen tegen het sterkere CEC. Vanaf de eerste minuut was het aanpoten voor de Slagharenaren. Met fysiek en hard spel probeerde CEC EMMS te overrompelen, EMMS was met enkele afstandspogingen al gewaarschuwd maar binnen tien minuten stond het al wel met 0-1 achter. De sterke middenvelder probeerde het met een volley en de bal viel achter de verbouwereerde Bastin Kleinheerenbrink.

EMMS kreeg hierna iets meer grip op de wedstrijd en was met name via Jord Anbergen dreigend, maar het ontbrak aan de goede laatste eindpass. Nadat Dennis Lamberink eerst een grote kans had gemist maakte hij dit even later toch goed, Maurice Kosse stuurde Jord Anbergen in de diepte en via de kluts kwam de bal bij Dennis Lamberink terecht en die schoof de gelijkmaker binnen. De scheidsrechter liet de grensrechter staan want die vlagde om onbegrijpelijke redenen.

CEC was iets sterker en was het vooral een fysiek en bij vlagen hard duel maar de scheidsrechter had het duel volledig onder controle en besloot niet met kaarten te strooien. CEC verzuimde in de laatste tien minuten van de eerste helft om met een voorsprong te gaan rusten.

Na rust hetzelfde spelbeeld, EMMS legde het bij vlagen fysiek af tegen het potige CEC, de aanvallende middenvelder van de bezoekers was het meest dreigend en EMMS had moeite om hem af te stoppen.

Met een uur op de klok kwam CEC terecht op voorsprong, uit de draai schoot de spits op doel en verraste hier mee Bastin Kleinheerenbrink in de korte hoek. Even later leek CEC ook al het duel te beslissen, balverlies aan EMMS-zijde en met vervolgens een knappe steekpass op de rechtsbuiten werd het ook 1-3. Volkomen uit het niets leek het toch weer een wedstrijd te worden, want Henry Bosman stuurde Yuri Hertsenberg richting de keeper en beheerst maakte hij de aansluitingstreffer.

Supersub Wessel Kriens werd gebracht om nog wat te oorlog te maken en EMMS toch weer de juiste drive te geven, maar de krachten vloeiden langzaam weg. Tot overmaat van ramp maakte de middenvelder slim gebruik van een sliding van Erik Kosse, hij zocht het contact op en middels een strafschop was het duel beslist. Voor de statistieken werd het ook nog 2-5, een schot werd van richting veranderd en zo staat EMMS weer met beide benen op de grond.

CEC was zondag een maatje te groot voor EMMS, geen schande maar het moet nu de rug rechter in en tegen Ter Apel. Uiteraard rijdt er weer een bus vanaf Café Ome Dries.