EMMS 2 in nieuwe kleding met grote cijfers langs concurrent HODO

Het tweede elftal van VV EMMS heeft de derde wedstrijd van het seizoen met een grote uitslag gewonnen. Op de eigen Kei werd het tegen HODO uit Hollandscheveld 7-0. Voor rust leek het duel met een 2-0 tussenstand al beslist. Na rust werd het mede door vier doelpunten van Jeffrey Arkes maar liefst 7-0.

Een week geleden liep EMMS in Steenwijk tegen een terechte 3-1 nederlaag aan. Het liet zich tegen een van de betere tegenstanders in de competitie echter niet wegspelen. Dat gaf vertrouwen voor de wedstrijd van deze week tegen HODO. Ook vorig jaar in de 3e klasse, was de ploeg uit Hollandscheveld een van de tegenstanders. Via de nacompetitie promoveerden de Drenten echter ook, waardoor de twee ploegen elkaar ook dit jaar treffen in de tweede klasse.

Na een magere trainingsweek, was ook de bezetting op de zondag matig te noemen. Slechts 13 min of meer fitte spelers had het duo BH tot zijn beschikking. Oude krijgers Bas Hein en Martijn Eggen kampen met diverse kwaaltjes, ouderdom komt immers met gebreken en ook Mitchell Westerbeek meldde zich in de ziekenboeg. Mark Bosman was door andere redenen afwezig. Positief was de aanwezigheid van Rick Nijkamp, die vanuit de eerste selectie werd toegevoegd. Op het laatste moment werd ook de voorlopig gestopte Kerwin Jansen opgetrommeld als bankzitter.

Voor aanvang van de wedstrijd werden er nieuwe teamfoto’s gemaakt met de nieuwe kleding. Sponsoren Was mijn Was (tenues), Prins Sport (trainingspakken) en Westerbeek en S&S Montage (tassen) kregen van aanvoerder Renco Boertien een bos bloemen en werden bedankt voor hun bijdrage voor de prachtige nieuwe kleding.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat EMMS de betere ploeg was deze ochtend. Achterin gaf de defensie niets weg en overal op het veld waren de roodhemden de betere. Slordigheden in de laatste fase voor het doel zorgden er echter voor dat het lang 0-0 bleef. Robin Eggen en Niek Kosse waren echter niet scherp genoeg in de afwerking. Toch was het eerstgenoemde die na 32 minuten de score opende. Een lange bal van Boertien werd vanaf de achterlijn door Rick Nijkamp voorgetrokken. Vanaf dichtbij was het voor Eggen een koud kunstje. Nog geen 6 minuten later waren de rollen omgedraaid. Met een goede pass vanuit het middenveld werd Nijkamp door Eggen alleen voor de keeper gezet. De rechter middenvelder faalde niet en zorgde voor 2-0.

Na de welverdiende rust van 15 minuten, besliste de thuisploeg al na 5 minuten in de tweede helft de wedstrijd. Opnieuw Rick Nijkamp haalde de trekker over: 3-0. Voor de bezoekers duurde de wedstrijd vervolgens een half uur te lang. Het geloof en vertrouwen was volledig weg bij de withemden en hiervan profiteerde EMMS volop. Binnen de kortste keren was het 5-0 door treffers van Jeffrey Arkes. Tien minuten voor tijd completeerde de jonge aanvaller zelfs zijn hattrick door een corner van Rick Nijkamp in een keer op de pantoffel te nemen. De lederen knikker belandde met veel vaart in het net: 6-0. De treffer leek het resultaat van het veelvuldig trainen op afwerken op de dinsdagavond. Met nog een paar minuten te gaan ging EMMS nog een keer op jacht naar het doel van de tegenstander. Deze keer werd Arkes volledig over het hoofd gezien door de defensie van HODO en omzeilde hij buitenspel. Een eenvoudige steekbal vanaf het middenveld kon vervolgens overtuigend worden afgerond: 7-0 en de vierde treffer van de jongeling! Na iets minder dan 90 minuten vond ook de leidsman het voldoende. EMMS 2 heeft als promovendus nu 6 uit 3, een onverwacht, maar verdiend resultaat. Volgende week volgt de op papier moeilijke uitwedstrijd bij Ruinerwold.