EMMS wint moeizaam van hekkensluiter

Een verrassende keuze van trainer Bert Hendriks voorafgaand aan de zaterdagavondwedstrijd tegen hekkensluiter KSC, Jerry Poel kreeg de voorkeur boven sterkhouder Sebastian Kleinheerenbrink. Glenn ter Wielen, hersteld van zijn rugblessure startte als linksbuiten. Keeper Bastin Kleinheerenbrink kampte met een lichte enkelblessure en Wessel Kriens was zijn vervanger in het doel.

De beginfase was verwacht, EMMS het balbezit en KSC in de verdedigende stelling. EMMS was zeer slordig en dit leidde er toe dat toch wel verrassend KSC de beste kansen kreeg, maar het vond tweemaal toe Wessel Kriens. De bedrijvige Glenn ter Wielen snelde zijn tegenstander diverse malen voorbij maar de voorzet was vervolgens zeer matig om echt gevaarlijk te worden.

EMMS was aanvallend onzichtbaar en na een half uur spelen kwam KSC zeer verrassend op voorsprong. De middenvelder stak het veld over en vond met een goede steekpass de snelle aanvaller, via Wessel Kriens ging de bal tergend langzaam in het doel 0-1.

Vlak voor rust kwam EMMS toch op gelijke hoogte, een lange bal op Yuri Hertsenberg werd door de keeper los gelaten en Yuri Hertsenberg werkte de bal met zijn hak in het doel.

In de rust greep Bert Hendriks in, jongelingen Sebastian Kleinheerenbrink en Dennis Lamberink werden gebracht voor Jerry Poel en Glenn ter Wielen. De twee lieten zich direct zien en met name Dennis Lamberink was op de rechterflank erg dreigend. KSC werd nog verder teruggedrongen, kwam er niet meer uit en het was wachten op een doelpunt. Die leek er direct te komen maar Jord Anbergen schoot over na een goede individuele actie. Hierna gaf Dennis Lamberink Yuri Hertsenberg een uitstekende mogelijkheid maar hij schoot de bal hoog over het doel.

Even later een identieke kans, Maurice Kosse ging zijn man voorbij en vond Erik Hein in het strafschopgebied maar ook hij schoot hoog over. Twintig minuten voor tijd kwam dan toch de bevrijdende 2-1, een voorzet van de zijkant werd door Jord Anbergen van dichtbij binnengewerkt. Het verzet van KSC was definitief verbroken, Erik Hein die al eerder de lat raakte uit een vrije bal schoot nu knap en hard raak 3-1.

Vlak voor tijd werd het ook nog 4-1, de keeper liet de bal los en Maurice Kosse prikte van dichtbij binnen. Een zeer moeizame overwinning in een zeer matige wedstrijd. Weer een stap dichter bij de titel. Komende week moet EMMS op bezoek bij HOC, de thuiswedstrijd werd verloren met 2-4, dus kans op revanche.