EMMS 2 worstelt zich in Friesland naar 3 punten

Het tweede elftal heeft weer 3 punten bijgeschreven. In de uitwedstrijd tegen Trinitas werd het slechts 1-0, maar dat was genoeg voor de overwinning. Het doelpunt viel al vroeg in de wedstrijd en werd gescoord door Robin Eggen. Door de zege blijft EMMS koploper in de 3e klasse.

Na een lange rit langs onder andere de grenscontrole (gelukkig beschikte iedereen over een geldig paspoort) tussen Drenthe en Friesland, werd zo rond 9.00 uur het Friesche Elsloo bereikt. Vandaag stond de equipe van het tweede bij afwezigheid van Ben Kleinheerenbrink onder leiding van Hans Werink. De geblesseerde aanvoerder Renco Boertien fungeerde vandaag als zijn assistent. Verder was EMMS 2 vrij compleet, al waren Niek Kosse (nog altijd wanhopig op jacht naar wat Aziatische ‘vrouwen’) en Thomas van den Berg (geblesseerd) niet beschikbaar. Laatstgenoemde deed overigens al voor de wedstrijd van zich spreken. Hij leek bij het parkeren van zijn bolide nog niet helemaal wakker en parkeerde deze tegen de voorkant van de auto van reserve aanvoerder Floris de Weerd aan. Gelukkig viel de schade mee en kon het schadeformulier achterwege blijven.

Het complex waar we vandaag aan mochten treden was er weer één uit het boekje. Maar liefst twee kleedkamers, één veld en geen kantine. De koffie voor de wedstrijd kon voor de som van 1 euro 80 gedronken worden in het naastgelegen café, die al op tijd open of nog open was om 9 uur.

Na een goede warming-up op een hobbelig veld, ging EMMS vol goede moed de wedstrijd in. De eerste minuten waren ook hoopvol en al snel creëerde EMMS wat mogelijkheden. Het duurde dan ook niet lang voordat de bezoekers de score openden. Een goede pass van laatste man Martijn Eggen op mid-mid Floris de Weerd leidde de goal in. Een een-twee tussen Floris en Robin Eggen zette vervolgens laatstgenoemde alleen voor de doelman. Met links faalde de spits niet: 0-1.

Vanaf dit moment ging EMMS steeds slechter voetballen en verloor het veel duels, met name op het middenveld. Gelukkig had de tegenstander van vandaag niet genoeg kwaliteit om echt gevaarlijk te worden. Zodoende werd dan ook met 0-1 de rust bereikt.

Hans probeerde in de rust het elftal nog eens te motiveren met een mooie beloning bij een ruime overwinning (een bakkie groene knuppels), maar dit leidde na rust niet echt tot verbetering van het spel. Sterker nog, ook Trinitas kwam er een aantal keren gevaarlijk uit. Het dichtst bij een doelpunt kwam de thuisploeg door een vrije trap. De stevige laatste man liet zien over een uitstekend schot te beschikken en leek de bal in de korte hoek te draaien. Echter wilde doelman Gerhard Hein wel weer eens de nul houden en hij ranselde de bal zeer atletisch uit de hoek. Een zeer belangrijke redding zo zou later blijken.

Met de 0-1 stand bleef het billenknijpen voor de rood-witten. EMMS had het zichzelf overigens wel een stuk makkelijker kunnen maken, maar open kansen voor Arjan van der Most, Dennis Lamberink en met name invaller Kerwin Jansen bleven onbenut. Hierdoor was het tot minuut 90 spannend. De opluchting was dan ook groot toen de scheidsrechter voor het laatst floot. Een 0-1 overwinning in een wedstrijd die nooit sprankelde. Echter zegt de aloude voetbalregel dat wanneer je ook de slechte wedstrijden wint….

Na twee uitwedstrijden tegen laagvliegers volgt aankomende zondag de klassieker, de kraker, de derby en een zeer belangrijke wedstrijd in de strijd om het kampioenschap. Nummer 2 SV Dedemsvaart komt dan op bezoek in Slagharen. Bij winst van EMMS 2 wordt er een zeer grote stap gezet richting het kampioenschap. De clash start om 11.00 uur op het kunstgras van De Kei. Komt allen, alle steun is welkom!