Grote overwinning voor EMMS bij Zuidwolde

Bastiaan Anbergen was nog steeds afwezig tegen Zuidwolde, net als de bekende langdurig geblesseerden. Glenn ter Wielen, Bastin Kleinheerenbrink en Jorunn Kleinheerenbrink keerden wel terug in de basis.

EMMS begon zeer sterk, de wedstrijd was amper begonnen of Glenn ter Wielen probeerde Jorunn Kleinheerenbrink te bereiken, maar hij kwam een teenlengte tekort om binnen te werken en de rebound werd ternauwernood weggewerkt. Twee minuten later was het al wel raak en hoe, Glenn ter Wielen probeerde het van ca. 25 meter en zijn kiezelharde schot vloog schitterend in de lange hoek. Glenn had het zeer op de heupen en was een ware plaag voor de tegenstander.

Nadat Milan de Vent twee mogelijkheden had gemist was het de beurt aan Moehjiddin Brinkman, die schoot eerst op de keeper en even later werd hij overduidelijk getorpedeerd door de doelman maar de scheidsrechter zag er geen penalty in. Hierna kreeg Maurice Kosse de ogen op zich gericht, wederom een afstandsschot van buiten de zestien trof doel: 0-2. De 0-3 had Maurice Kosse ook op de voet, een puntgave voorzet van Glenn ter Wielen wist hij van dichtbij niet af te ronden.

EMMS sprankelde bij vlagen en de uitblinkende Sebastian Kleinheerenbrink regeerde het middenveld. Zuidwolde kwam er sporadisch uit maar wist in de eerste helft het Bastin Kleinheerenbrink niet moeilijk te maken.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld, Zuidwolde probeerde het wel maar EMMS was deze middag te sterk en had het aan zichzelf te wijten dat het de wedstijd maar niet besliste. Het kreeg kans op kans maar EMMS had het vizier na de thee nog niet helemaal op scherp. Via de linkerkant kreeg het alle ruimte, waarbij Stijn Kosse keer op keer gevaarlijk werd en zichzelf had moeten belonen voor een uitstekende tweede helft.

Halverwege de tweede helft was het wel eindelijk raak en het was de gevaarlijkste man aan EMMS-zijde die het duel definitief in het slot gooide, Maurice Kosse stuurde Glenn ter Wielen richting het doel en hij bleef ijzig kalm, 0-3.

Zuidwolde streed voor wat het waard was, maar moest ook capituleren bij de kopbal van Maurice Kosse: 0-4. Invaller Niek Hulst was ook nog belangrijk aan de kant van EMMS, hij torende bij een corner boven iedereen uit en bracht de bal bij Moehjiddin Brinkman die zijn eerste van het seizoen maakte. Zuidwolde ging in de slotfase nog wel voor de eretreffer, maar Dennis Lamberink had de boel deze middag uitstekend onder controle en liet geen tegentreffer toe.

Een welkome opsteker voor EMMS dat nu eerst carnaval gaat vieren en zich daarna kan opmaken voor de laatste 8 wedstrijden van het seizoen.