EMMS weet in Friesland met ruime cijfers te winnen

Verdedigers Dennis Lamberink en Emiel Kosse moesten verstek laten gaan in verband met blessureleed. Moehjiddin Brinkman keerde terug van een schorsing.

Wie de beginfase zag van EMMS in en tegen Sint Annaparochie, die dacht dat EMMS geen schijn van kans had. Sint Annaparochie combineerde naar hartenlust en EMMS zat met de gedachten nog in de bus. De thuisclub overrompelde EMMS en na amper twee minuten spelen lag de bal al achter Bastin Kleinheerenbrink. Via een vlotte aanval over de vleugel kwam de bal bij de topschutter terecht en die werkte van dichtbij binnen.

EMMS kreeg geen grip op het goede veldspel, maar na enkele omzettingen keerde het spelbeeld. Het had wel hulp nodig van de keeper van Sint Annaparochie om terug in de wedstrijd te komen, Milan de Vent probeerde het van ver en de keeper kon eenvoudig oppikken maar tot verbazing van iedereen tastte hij volkomen mis: 1-1.

Hierna was het EMMS wat de klok sloeg en elke aanval was zeer dreigend. De 1-2 kwam dan ook vlot na de gelijkmaker, een gekraakt schot van Sebastian Kleinheerenbrink belandde bij Jord Anbergen en dat was voor hem een eenvoudige zaak.

Nu was EMMS zeer dominant want zowel de 1-3 als de 1-4 lag al gauw in het mandje. Eerst stuurde Maurice Kosse Glenn ter Wielen richting het doel en hij faalde niet. De 1-4 was wederom een grote blunder van de keeper, Maurice Kosse zocht met een vrije bal Jord Anbergen, Jord kon net niet bij de bal maar het was blijkbaar wel voldoende om de keeper af te schrikken en de bal hobbelde over de doellijn.

De tweede helft vond EMMS het wel prima en hield de linies gesloten, want ze hadden een ruime marge. Glenn ter Wielen en Milan de Vent hadden de score moet uitbreiden maar faalden in de afwerking. Dit lukte Jord Anbergen wel, Milan de Vent gaf de bal uitstekend mee en oog-in-oog met de doelman maakte hij de 1-5.

Sint Annaparochie probeerde er nog het beste van te maken, maar een fabelachtige redding van Bastin Kleinheerenbrink voorkwam nog de 2-5. Even later was hij wel kansloos op een afstandsschot van rand zestien, de bal ging fraai over hem een. Niek Hulst had inmiddels zijn debuut gemaakt in EMMS 1, maar kon zijn invalbeurt niet bekronen met een treffer.

Een zeer knappe overwinning voor de ploeg van Erik Hein. Zondag staat de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop op het programma, dan komt SV Hodo naar Slagharen toe.