EMMS wint van Emmeloord

Op deze droge zondagmiddag met een perfecte voetbaltemperatuur wordt er weer om 14:00 uur afgetrapt op sportpark de Kei. Vandaag is Sc Emmeloord de geduchte tegenstander, 2 jaar geleden waren de uitslagen tegen deze tegenstander wisselend, thuis werd toen gewonnen met 1-0 terwijl er uit een nederlaag van 3-2 werd geïncasseerd. Dat vandaag Emmeloord een lastige tegenstander gaat worden is dus wel duidelijk.

Vandaag start EMMS wederom met een ander basiselftal. Bastiaan Anbergen is afgelopen dinsdag geblesseerd geraakt en voegt zicht bij de volle ziekenboeg, hij zal dit seizoen niet meer in actie kunnen komen. Jorunn Kleinheerenbrink is op reis en zo zullen ‘’good old’’ Erik Hein en Robin Eggen vandaag aan de start verschijnen.

De eerste grote kans van de wedstrijd is al na de eerste minuut, de linksbuiten van Emmeloord maakt een actie waarbij hij twee verdedigers van EMMS passeert, doelman Bastin Kleinheerenbrink zag zijn schot hierna net overgaan. Vijf minuten later doet EMMS wat terug, goed spelende Jord Anbergen stuurt Glenn ter wielen diep, Glenn kapt vervolgens zijn man uit en ziet de aansluitende Jord helemaal vrij staan in het 16 meter gebied. Jord kreeg vervolgens de bal maar schiet recht op de keeper af, Sem Stertjan krijgt in de rebound de bal niet in het doel en schiet ook recht op de keeper af.

De wedstrijd gaat de eerste 10 minuten op en neer, waarbij Emmeloord toch wel de grootste kans kreeg, Erik Kosse brengt op de doellijn redding na een lob van de linksbuiten, doelman Bastin was al gezien! Na twaalf minuten is het dan wel raak, de gasten krijgen via een aanval vanaf rechts de bal op het hoofd van de spits, hij kopt raak. Zo kijkt EMMS al snel tegen een achterstand aan.

Echter recht EMMS direct de rug en komt vanaf de aftrap direct op een 1-1. Aanvoerder Maurice Kosse stuurt met een lange bal de snelle Glenn ter Wielen weg die vervolgens de bal in de verre hoek van het doel verwerkt. Dit belooft een enerverende middag te worden op sportpark de Kei.

In de 17e minuut komt EMMS op voorsprong, Erik Kosse vindt vanaf de zijlijn Maurice, vervolgens steekt hij Jord de diepte in. Jord kan de bal aannemen, goed kijken en vervolgens over de doelman in de verre hoek leggen. Het is 2-1 in het voordeel van de thuisploeg. In de opeenvolgende minuten wordt Emmeloord sterker, Vooral nummer 16 & 18 zorgen voor het gevaar aan de Polderse kant. De grootste kans voor rust kwam toch van EMMS haar kant, Glenn werd in minuut 39 weggestuurd, zijn poging ging over het doel van de tegenpartij. Het is tijd voor thee, de twee ploegen kunnen 15 minuten bijkomen na een boeiende eerste helft.

Na rust lijken de eerste 10 minuten erg op het spelbeeld van de eerste helft, in de 55e minuut komt de eerste kans voor EMMS, Sem verovert de bal en kapt vervolgens een man uit om daarna maar net over te schieten. De volgende tien minuten zijn erg wisselvallig want beide teams staan erg compact als ze geen balbezit hebben. In de 68e minuut komt EMMS weer voor de goal van de tegenstander, Maurice zet Glenn op een 1-op-1 situatie recht tegen over de keeper. Glenn verzuimt en ziet zijn schot gekeerd worden.

Na 72 minuten komen de eerste wissels, Robin en Sem zijn moegestreden en worden vervangen voor Milan de Vent en Renco Boertien. Enkele minuten na zijn invalbeurt maakt Milan de 3-1, echter beging hij een overtreding waardoor zijn doelpunt werd afgekeurd. Het blijft 2-1 met nog een kwartier te gaan!

Oeffff.. daar lijkt het dan toch fout te gaan in de 82e minuut. Doelman Bastin keert een schot en wordt hierna bijna verrast in de rebound, de poging van de Emmeloorder ging maar net over. Direct na de grote kans van de gasten krijgt EMMS twee grote kansen, Milan en Maurice stuiten beide op een goed keepende doelman aan de kant van Emmeloord. Komt in de 85e minuut dan toch het verlossende woord? Maurice geeft een bal voor vanuit een corner en uitgerekend Renco kopt de bal onberispelijk binnen, 5 minuten voor tijd is het dan eindelijk 3-1 voor de Slagharenaren.

Trainer Oldekamp besluit om Glenn een publiekswissel te geven, Michel Wagt vervangt hem. Michel krijgt binnen 30 seconden de uitgelezen kans om de score nog verder op te voeren. Zijn inzet wordt wederom gekeerd door de doelman van Emmeloord.

Renco krijgt de laatste kans van de wedstrijd. Rond de 16 meterlijn van de tegenstander krijgt hij de bal op heuphoogte aangereikt, Renco bedenkt zich vervolgens niet en maakt spectaculair een halve omhaal, zijn inzet scheert over de lat en de stand blijft 3-1. Na 93 minuten fluit de goed fluitende arbitrage af, EMMS pakt de eerste 3 punten van het seizoen. Het was een leuk en vermakelijke wedstrijd. Volgende week is koploper Epe de tegenstander.