Inventarisatie haalbaarheid zaterdagvoetbal v.v. EMMS

De laatste 5 jaar zijn er bij v.v. EMMS meer dan 70 spelers met voetballen gestopt om diverse redenen. Uit onderzoek onder betrokkenen is gebleken dat de hoofdreden bij de meeste jeugdspelers (17-20 jaar) is dat ze liever op zaterdag dan op de zondagochtend voetballen. Een ontwikkeling die ook bij andere verenigingen merkbaar is, zondagvoetbal wordt minder populair onder de jeugd.

v.v. EMMS wil inwoners uit Slagharen en omstreken de kans bieden om te blijven spelen bij v.v. EMMS. Het bestuur heeft daarom besloten de werkgroep “v.v. EMMS zaterdag” in te stellen, die als opdracht heeft om te onderzoeken of vanaf komend seizoen één of meerdere zaterdagteams kunnen gaan spelen onder de vlag van v.v. EMMS. (Dit betreft overigens in geen geval het eerste elftal, dat blijft op zondag spelen.)

De “Werkgroep zaterdagvoetbal” gaat de komende periode op onderzoek uit. Er worden verschillende opties bekeken, te denken valt aan een hybride oplossing (wedstrijddagen deels op zaterdag en deels op zondag) of een variant met alle wedstrijddagen op zaterdag. De werkgroep houdt betrokkenen via de bekende kanalen op de hoogte. De leden van de werkgroep kunnen bij interesse, ideeën of suggesties worden benaderd.

Bestuur v.v. EMMS

Werkgroep v.v. EMMS zaterdag:
Arjan van der Most
Maurice Kosse