USV en EMMS delen de punten

Op een redelijk bespeelbaar maar wel hobbelig veld, trad EMMS in Nieuwleusen aan tegen USV. De eerste confrontatie leidde tot een 2-1 winst voor de Slagharenaren. EMMS moest het al vorige week al doen zonder een vijftal geblesseerden, daar kwam deze week Maurice Kosse ook nog bij. Dit bood wel kansen voor andere jongens, A-Junior Jorunn Kleinheerenbrink startte in de basis en vol bravoure speelde hij een goede wedstrijd.

Het was in de beginfase niet goed wat beide partijen lieten zien, de verdedigende organisatie bij beide ploegen stond redelijk goed maar in balbezit hield het niet over. USV was het meest dreigend maar een afstandsschot en een kopbal werden door de in uitstekende vorm verkerende Bastin Kleinheerenbrink gekeerd.

EMMS probeerde het via Glenn ter Wielen en de snelle Jorunn Kleinheerenbrink, ze waren hun directe tegenstander enkele keren de baas maar het kon de keeper nog niet verontrusten. Op slag van rust was een dode spelsituatie nodig om het duel te doen keren, Henry Bosman slingerde de corner voor en Arjan van der Most tikte de bal van dichtbij binnen en maakte zijn eerste doelpunt namens EMMS.

Na rust kwam USV vrij snel op 1-1, een corner werd niet heel goed verwerkt door Bastin Kleinheerenbrink, de rebound vanaf twintig meter werd prachtig over alles en iedereen geschoten 1-1.

USV was ondanks het vele balverlies het meest dreigend en kwam na een uur spelen dan ook op voorsprong, de middenvelder kapte en draaide, EMMS was niet attent genoeg en had geen antwoord op het harde schot 2-1. Het duel bloedde wat dood en trainer Johan Oldekamp besloot va banque te spelen, hij bracht Bryan Arkes en Wessel Kriens om toch nog een punt binnen te slepen.

Net als in het heenduel was Wessel Kriens weer het goudhaantje, de corner belandde nu bij de tweede paal en hij was er als de kippen bij om vlak voor het einde de gelijkmaker te noteren. Een wedstrijd waar niet gauw over nagepraat wordt, één punt waar EMMS het beste mee kan leven.