EMMS walst over Sellingen heen met elf doelpunten

De eerste wedstrijd na de winterstop is het toch altijd afwachten hoe de ploeg er voor staat, Emiel Kosse startte na lang blessureleed eindelijk weer in de basis, hij nam de plek in van Jeffrey Klok die deze middag niet beschikbaar was. Trainer Bert Hendriks, afwezig door privé omstandigheden, werd vervangen door Robert-Jan Nibourg.

De bezoekers uit Sellingen waren in de beginfase het meest attent, met name de rechtsbuiten was dreigend en Emiel Kosse liep al vrij snel een gele kaart op. Emiel Kosse werd in bescherming genomen en wisselde van positie met Bastiaan Anbergen.

Na tien minuten had EMMS de zaakjes aardig op orde en was het eenrichtingsverkeer, vleugelspeler Glenn ter Wielen had het op zijn heupen en met enkele schitterende voorzetten werden zijn collega-aanvallers aan het werk gezet maar een doelpunt bleef uit. Die kwam er wel na een kwartier spelen, Henry Bosman slingerde de bal voor en Maurice Kosse knikte bij de tweede paal raak.

Vanaf de 1-0 ging het echt lopen bij de thuisclub, een schitterende aanval opgezet door Glenn ter Wielen kwam in het strafschopgebied bij Yuri Hertsenberg en die schoot raak. Na een half uur spelen was de marge al drie. Emiel Kosse, die ondanks de beginfase een goede wedstrijd speelde, vond met een afgemeten voorzet Maurice Kosse en die besliste het duel.

Sellingen probeerde het voetballend wel maar EMMS was deze middag een maatje te groot. Sebastian Kleinheerenbrink bepaalde de ruststand op 4-0, door een goede actie van Jord Anbergen te bekronen en schoof met zijn rechterbeen vanaf rand zestien raak.

EMMS besloot geen gas terug te nemen en onder aanvoering van Jord Anbergen ging het op zoek naar meer. Jord bekroonde zijn goede eerste helft door de 5-0 binnen te schieten. Het was vervolgens wachten, maar vanaf de zestigste minuut ging het snel, in een tijdsbestek van een kwartier tilde EMMS de score naar 9-0. Jord Anbergen maakte zijn hattrick compleet, Yuri Hertsenberg prikte op identieke wijze zijn tweede van de middag raak en Glenn ter Wielen bekroonde zijn eigen optreden met een kiezelhard schot in de korte hoek.

Tussendoor werden er nog enkele kansen gemist, Sellingen gooide er met de pet naar waardoor EMMS de score zelfs kon uitbreiden naar 11-0. Maurice Kosse vond met een mooie pass Jord Anbergen en die maakte zijn vierde van de middag. Jerry Poel, al goed voor een assist, mocht het slotakkoord bepalen van deze middag, hij werkte van dichtbij binnen.

Een walk-over deze middag en een heerlijke hervatting van de competitie. Aanstaande zondag staat Schoonebeek op het programma, de middenmoter zal voor een stunt willen zorgen.