Verslag EMMS/Lutten VR1 – Nieuwleusen VR2

In een wedstrijd waarin de zon fel scheen en de temperatuur hoog opliep, namen we het op tegen Nieuwleusen. De eerste helft werd gekenmerkt door een sterke aanwezigheid op de helft van de tegenstander, waarbij onze spelers de druk hoog hielden. Behalve onze keeper Ebony, die had alle tijd van de wereld met het uitschieten van de ballen ;).

In de 19e minuut was het Marleen die de score opende met een geweldig goal, zoals we van haar gewend zijn, na een mooie assist van Elin. Hierdoor kwam de stand op 1-0. Ondanks de hitte bleef ons team de controle houden (Roel vond een drinkpauze ook niet nodig, dus we moesten doorstrijden). We kregen nog een corner tegen, waardoor we een beetje bang werden, maar gelukkig kopte Madelon deze zonder moeite weg.

Hoewel de laatste man van Nieuwleusen veel van onze diepe passes wist te onderscheppen, kon Elin zich in de slotfase vrijspelen aan de rechterkant. Haar voorzet bereikte Kirsten Jans, die met een scherpe afwerking de eindstand op 2-0 zette. Kort daarna volgde het eindsignaal, waardoor we de wedstrijd afsloten met een 2-0 winst! Hierna hebben we lekker genoten in de kantine en samen met Lutten 3 hun kampioenschap gevierd.