Scheidsrechter: belangrijk en gezellig!

De scheidsrechter is een essentieel onderdeel van voetbal en hij of zij speelt een belangrijke rol op én buiten het veld. De scheidsrechter draagt bij aan een sportief en eerlijk verloop van de wedstrijd. Dit betekent meer plezier bij alle deelnemers aan het voetbal.

Naast bovengenoemde redenen is een scheidsrechter ook een belangrijk onderdeel van onze vereniging en de elftallen.

Probleem
Helaas wordt het aantal beschikbare scheidsrechters binnen onze vereniging steeds kleiner. Wij hebben een aantal goede scheidsrechters, maar moeten daar helaas te vaak een beroep op doen. Bij eventuele uitval van één van de verenigingsscheidsrechters is er direct een probleem.

Daarom hopen wij dat er buiten of binnen onze verenging nieuwe scheidsrechters te vinden zijn. Wij bieden jullie de mogelijkheid tot het volgen van een leuke opleiding tot verenigingsscheidsrechter bij de KNVB (4 bijeenkomsten). Uiteraard is deelname met meerdere personen gezelliger, maar het kan ook prima alleen. Bij SC Lutten hebben bijvoorbeeld een aantal jongeren ook de opleiding tot verenigingsscheidsrechter gevolgd en afgerond. Zij fluiten met plezier diverse wedstrijden voor hun eigen vereniging of de gezamenlijke jeugdtak.

Ontwikkeling
Als scheidsrechter kun je jezelf op persoonlijk vlak sterk ontwikkelen. Je leert onder meer snel beslissingen te nemen en vervolgens deze beslissing ook uit te leggen en (non-)verbaal communiceren. Zaken die voor een scheidsrechter van belang zijn, maar ook naast het veld goed van pas komen.

Ken of ben je iemand?
Wij hopen dat er (oud)spelers, supporters, vaders, moeders, vriendinnen of bekenden beschikbaar zijn om verenigingsscheidsrechter bij v.v. EMMS te worden. Uiteraard bepaal jij zelf hoe vaak en wanneer je wilt fluiten. Aan de gezelligheid na de wedstrijd zal het niet liggen.

Ken jij iemand die wij zouden kunnen benaderen om te fluiten en/of de opleiding te volgen? Of lijkt het jezelf leuk om het een keer te proberen? Meld dit dan bij het bestuur van v.v. EMMS of bij Erwin van der Most (scheidsrechter coördinator).