EMMS en Pesse delen de punten

EMMS trad aan zonder aanvoerder Maurice Kosse, die te geblesseerd was om te starten. Moehjiddin Brinkman werd een linie doorgestuurd en begon als aanvaller. Verder geen verrassingen in de basiself.

De wedstrijd die op zaterdagavond werd gespeeld begon met schitterend vuurwerk en rood-witte rookbommen en een grote getale supporters. Pesse kwam ook met een bus vol en dit zorgde voor een mooie ambiance.

Het waren de groen-witte bezoekers die in de beginfase het sterkst waren, Pesse was razendsnel in de omschakeling en EMMS leek nog teveel onder de indruk van de sfeervolle opkomst. Het was te danken aan de ijzersterke doelman Bastin Kleinheerenbrink dat het in de beginfase gelijk bleef. EMMS deelde alleen een speldenprikje uit via Jordi van der Heyden maar zijn schot ging ruimt naast. Na een omzetting door trainer Erik Hein kreeg EMMS meer grip op het duel en had het meer de bal maar het was aanvallend onmachtig.

Na de rust begon Pesse wederom sterker, maar met name Bastiaan Anbergen was een rots in de branding deze avond. De aanvaller van Pesse leek op het doel af te gaan maar nota bnte Bastiaan Anbergen blokkeerde de bal met een schitterende sliding. EMMS kreeg even later een paar schoten op rij, maar telkens werd de bal geblokkeerd.

Pesse was goed voorbereid op het duel en haalde EMMS goed uit het spel, Pesse leek tien minuten voor tijd op weg naar de 0-1, maar Bastin Kleinheerenbrink redde maar eens weer formidabel en won het 1-op-1 duel. Maurice Kosse werd in de slotfase toch nog gebracht, maar EMMS was deze avond aanvallend onmachtig. Een teleurstellend resultaat voor EMMS op een verder fantastische (feest)avond.

Het bestuur wil nog graag iedereen bedanken voor het grandioze feest afgelopen zaterdag. Met name de vrijwilligers achter de bar en in de keuken verdienen een eervolle vermelding, er werd keihard gewerkt om het een succes te maken!