RESPECT

Nu de competitie weer van start is gegaan, wordt er eindelijk weer gespeeld om het ‘eggie’. Maar naast fanatisme kan er ook frustratie zijn. Gelukkig gaat het vaak respectvol maar tijdens wedstrijden kunnen We ons ook wel eens laten gaan. Laten gaan richting een tegenstander, een teamgenoot of nog erger de scheidsrechter of grensrechter. En dat laten gaan gaat soms té ver.

Want wij moeten niet vergeten dat een wedstrijd niet zonder een scheids- en grensrechter gespeeld kan worden. En dat de wedstrijd begeleiding in bijna alle gevallen vrijwilligers zijn, mensen van onze club Of van de tegenstander, en dat zij het doen voor hun eigen, maar ook voor andermans, plezier.

Daarom willen wij al onze spelers, leden en supporters, zowel jong als oud, vragen om tijdens de wedstrijden respect te tonen richting de scheidsrechter, grensrechter maar uiteraard ook richting je tegenstander en teamgenoten. Want vanuit onze scheidsrechterscommissie horen wij dat dit soms ver te zoeken is en dat hierdoor het plezier van onze scheidsrechters kan doen afbrokkelen. En dat laatste is wat wij absoluut niet willen!

Voetbal gaat om het spelletje waarbij passie, prestatie en plezier bij iedereen belangrijk is. En een goede dosis inzet en winnaarsmentaliteit is belangrijk. Maar wees je alsjeblieft bewust van je gedrag en hoe je (af)reageert op bepaalde momenten.

Wij willen onze trainers en leiders vragen om hier binnen het team extra aandacht aan te geven en ervoor te zorgen dat respect richting anderen in alle gevallen bovenaan staat. Zo kan iedereen, dus inclusief de grens- en scheidsrechter, elke week met plezier het veld opkomen en na 90 minuten met een goed gevoel het veld verlaten.

Op een sportief en succesvol seizoen!

Bestuur v.v. EMMS