EMMS verliest in Zuidwolde

Yuri Hertsenberg en Glenn ter Wielen maakten weer deel uit van de selectie maar startten op de bank, daarentegen moest Emiel Kosse vanwege een liesblessure op het laatste moment verstek laten gaan.

De wedstrijd ging nagenoeg gelijk op, Zuidwolde probeerde het via de gevaarlijke spits maar die zat goed in de tang bij Erik Kosse. EMMS hield goed tegen en het eerste wapenfeit kwam van de voet van Jordi van der Heijden, zijn afstandsschot ging maar rakelings langs de paal. Henry Bosman probeerde het nog van afstand maar de bal ging ook net naast.

Zuidwolde en EMMS deden weinig voor elkaar onder, maar beiden hadden moeite met kansen creëren. Eigenlijk vanuit het niets kwam de thuisclub op voorsprong, een vrije bal op rand zestien werd over de muur gekruld en Bastin Kleineerenbrink kon er niet meer bij, 1-0.

Op slag van rust werd het leed voor EMMS nog groter, een corner werd van dichtbij en geheel vrijstaand door de verdediger ingekopt: 2-0.

Na de rust werd topscorer Glenn ter Wielen gebracht, net van de latten af spatte het fanatisme eraf en zorgde voor dreiging aan EMMS kant. Het ontbrak EMMS in de laatste fase van de aanval om er weer een wedstrijd van te maken, dat werd twintig minuten voor tijd nog lastiger. Een pittig duel tussen de aanvaller en Erik Kosse leek in een ongelijke strijd te eindigen, de scheidsrechter liet eerst doorspelen en besloot later tot verbazing van iedereen een vrije bal aan Zuidwolde te geven en Erik Kosse zelfs zijn tweede gele kaart te tonen.

EMMS moest naar voren maar gaf daardoor wel ruimte weg, vijf minuten voor tijd ging de linksbuiten over de zijkant door en bracht de marge op drie. Een duidelijke overtreding op Jeffrey Klok werd door de zeer matige scheidsrechter nog met een gele kaart bestraft voor Jeffrey Klok zelf.

EMMS was deze middag aanvallend niet in goeden doen en creëerde te weinig kansen. Zondag komt het sterke LAC Frisia op bezoek, kan EMMS voor een stunt zorgen?