EMMS verliest van hoogvlieger Jubbega

EMMS strijdt dit seizoen voor wat het waard is en dat was tegen Jubbega niet anders. Met een goede en realistische spelhervatting werd er in Friesland aangetreden tegen Jubbega.

Het ambitieuze Jubbega, met oud-prof Xander Houtkoop in de gelederen doet bovenin mee. EMMS moest het doen zonder Emiel Kosse, Glenn ter Wielen startte vanaf de bank ten koste van Arjan van der Most.

In de beginfase werd het spelbeeld direct duidelijk, Jubbega zakte ver in en gokte op de counter. Dit resulteerde voor de thuisclub direct in een grote kans, maar de middenvelder kopte de bal hoog over het doel. Het was voor EMMS lastig om kansen te creëren door het compacte spel van de thuisclub, toch was het Yuri Hertsenberg die vanmiddag voor het meeste dreiging zorgde door zijn ijzersterke spel.

Nadat Jubbega eerst de bal nog voorlangs schoot was het na een half uur wel raak, een aanval van EMMS werd gekraakt en het lag volledig open, de rechtsbuiten schoot hard tegendraads raak. EMMS speelde niet onaardig maar het was aan de bal te plichtmatig en het tempo lag te laag.

Enkele minuten voor de rust werd de marge door Jubbega verdubbeld, de verder degelijk spelende Arjan van der Most speelde de bal in de voet van de middenvelder, die bedacht zich niets en stak de bal direct naar voren, een 3 tegen 1 situatie werd perfect uitgespeeld: 2-0.

EMMS kwam redelijk goed uit de kleedkamer en speelde wat nauwkeuriger en gedurfder aan de bal, het kwam tot veel standaardsituaties maar Jubbega verdedigde sterk.

In de zeventigste minuut was het wederom EMMS die debet was aan een doelpunt van Jubbega, nu liet Bastin Kleinheerenbrink de bal bij een corner glippen en het was voor de verdediger een koud kunstje.

EMMS bleef goed in de organisatie spelen en liet de kop niet hangen, maar het was aanvallend vandaag niet sterk genoeg om het Jubbega lastig genoeg te maken.

Eindstand 3-0, zondag komt titelkandidaat nummer 1 en het nog ongeslagen Lemelerveld naar sportpark De Kei. EMMS heeft in het verleden vaak genoeg voor sensatie gezorgd op De Kei, dus wie weet kan het zorgen voor een stunt.