EMMS wint ruim in Ter Apel

Justin Westerbeek en Sander Pater vulden dit weekend de ziekenboeg, daar stond tegenover de terugkeer van Rick Nijkamp en Elroy Mecklenfeld (na blessureleed) het debuut van Jorunn Kleinheerenbrink in de selectie en de afgelopen zaterdag vader geworden keeper Bastin Kleinheerbrink was gewoon aanwezig.

Geen verassingen in de opstelling van EMMS, EMMS liet zich vanaf het begin goed zien maar was wel onzorgvuldig en slordig in de passing. De grensrechter van Ter Apel ‘96 liet zich vanaf de eerste minuut zien en had er aardig zin in deze middag. Na enkele minuten werden Yuri Hertenberg en Jord Anbergen al om onbegrijpelijke redenen afgevlagd.

Na tien minuten spelen pakte Maurice Kosse de bal af met een uitstekende tackle, hij zocht direct de aanvallers en via Glenn ter Wielen en de keeper kwam de bal bij Jord Anbergen terecht die vanaf de zestien eenvoudig raak schoot. Uiteraard een vlagsignaal maar de grensrechter werd overruled door de eindverantwoordelijke.

Ter Apel ’96 probeerde het wel maar was voetballend deze middag de mindere van EMMS. Henry Bosman probeerde het met een knap afstandsschot maar die belandde op het dak van het doel. Het was aan de formatie van Johan Oldenkamp te danken dat het niet verder uitliep en het zichzelf moeilijk maakte. Het resultaat was dan ook een grote kans vlak voor rust, maar Bastin Kleinheerenbrink redde knap.

Met enkele wisselingen bij de thuisclub kreeg EMMS het wat lastiger, met name de linksbuiten liet bij vlagen zijn kwaliteiten zien. Het voetbal werd er niet beter op, maar de stabiele verdediging van EMMS gaf nog geen krimp. Na een uur spelen stak Maurice Kosse Jord Anbergen de diepte in, de rechter verdediger van de thuisclub stond ruim achter zijn laatste man waardoor de grensrechter nu echt niet kon vlaggen. Jord Anbergen omspeelde de keeper en vanuit een lastige hoek maakte hij de 0-2.

Ter Apel ’96 bracht extra lengte in de voorste linie en Arjan van der Most kreeg de taak om de spits uit te schakelen en deed dit goed. Nadat Ter Apel eerst al een keer net voorlangs schoot leek het nu dan toch de aansluitingstreffer te maken, de aanvaller probeerde het van 25 meter maar via de onderkant van de lat stuiterde de bal net voor de lijn dus hiermee kwam EMMS goed weg. De in de tweede helft goed spelende Yuri Hertsenberg draaide fraai bij zijn man weg en met een kiezelhard schot raakte hij de deklat en zo bleef de marge nog twee.

Het duel werd vijf minuten voor tijd eindelijk definitief in het slot gegooid, de bedrijvige invaller Jorunn Kleinheerenbrink jaagde de keeper af en die schoot de bal in de voeten van Maurice Kosse, die bedacht zich niets en vanaf 45 meter schoot hij de bal over de keeper in het doel 0-3 en tevens de eindstand.

Na de terechte nederlaag van vorige week nu dan een terechte overwinning. Zondag wacht titelkandidaat Dalen, EMMS moet dan beter voor de dag komen dan tegen titelkandidaat CEC, alleen dan heeft het kans.