EMMS wint van SV Almelo

Zaterdagavond werd de wedstrijd tegen SV Almelo gespeeld, het vele aanwezige publiek zag een matige maar boeiende wedstrijd. Robert-Jan Nibourg moest donderdagavond afhaken tijdens de training en was net als Robin Eggen en Wessel Kriens niet beschikbaar. Stephen Schlepers startte in het doel ten kosste van Bastin Kleinheerenbrink.

Vanaf het begin was duidelijk dat EMMS een zware avond kreeg, met veel passie en fysieke kracht ging SV Almelo het duel aan. De eerste grote kans van EMMS kwam al na enkele minuten, Maurice Kosse stuurde Jord Anbergen weg en in plaats van zelfzuchtig te zijn besloot hij de bal af te geven op de opkomende Robert Fik maar de bal werd onderschept.

Almelo werd met name gevaarlijk via de lange bal en durfde de defensie onder druk te zetten, de eerste mogelijkheid van Almelo kwam met name via standaardsituaties. Het duel kende veel fouten en EMMS was onzorgvuldig in balbezit in de middelste linie en voorste linie. Toch had EMMS het betere van het spel maar de openingstreffer werd nog niet genoteerd ondanks diverse corners en kansen.

Het duurde een half uur voordat EMMS eindelijk op 1-0 kwam, een afgeslagen corner belandde voor de voeten van Robert Fik en met een kiezelhard schot vanaf de zestien werd de keeper geklopt. Hierna stuitte diezelfde Robert Fik op de doelman en de rebound van Maurice Kosse werd van de lijn gehaald door de verdediger. Na het uitvallen van de verlichting werd er iets eerder gerust dan gepland, deze vijf minuten kwamen er in de tweede helft weer bij.

Keeper Stephen Schlepers ging tien minuten na rust lelijk in de fout, hij probeerde een verdediger te bereiken maar de bal werd door de aanvaller onderschept maar met een weergaloze redding maakte hij zijn fout goed.

Halverwege de tweede helft breidde EMMS de voorsprong uit, de actieve en uitstekend spelende Jord Anbergen zocht de diepte en werd gevonden, samen met Robert Fik ging hij richting de doelman maar besloot het nu wel zelf te doen en hij ging om de doelman heen en liep de bal in het doel.

De spelers dachten dat ze er al waren en zakten wat terug en dit gaven de dapper spelende bezoekers hoop en waren tweemaal dichtbij de aansluitingstreffer. Deze werd een kwartier voor tijd wel gemaakt, een vrije bal werd prachtig in de bovenhoek gekruld.

Met Jeffrey Klok voor Ewout Arkes, Yuri Hertsenberg voor de onzichtbare Ferdy Poelman en de al ingevallen Ramon Schlepers moesten assisteren om het duel over de streep te trekken, de spelers vielen allen uitstekend in. Laatstgenoemde zag als enige heil in een foutieve lange bal van Maurice Kosse en kwam knap voor de verdediger en passeerde met een simpele voetbeweging de keeper. Na enige tijd uit de roulatie te zijn geweest is hij nu weer terug en dit was zijn verdiende beloning.

Een afstandsschot van Yuri Hertsenberg verdiende een beter lot maar de bal ging rakelings voorlangs. EMMS had de score verder op kunnen voeren maar Jord Anbergen en Ramon Schlepers mistten in kansrijke positie.

Een verdiende overwinning voor EMMS maar het veldspel liet nog veel te wensen over, maar de achterhoede bestaande uit Erik Hein, Erik Kosse, Bastiaan Anbergen en Emiel Kosse stond als een huis vandaag. Na afloop maalde niemand meer om de schoonheid van de wedstrijd en het werd werkelijk een fantastisch feest op sportpark De Kei. De artiesten Edwin Roelvink, Dutch Boys en Rooie Hansie maakte er een waar spektakel van.