EMMS wint van ongeslagen koploper Oldeholtpade

Op een kolkende De Kei wist EMMS afgelopen zondag te winnen van promovendus en revelatie van het seizoen Oldeholtpade, na een 1-1 ruststand wist EMMS in de tweede helft het duel te beslissen.

Keeper Bastin Kleinheerenbrink was niet fit genoeg om te starten, keeper Kevin Mepschen nam zijn taak over in het doel en deed dit prima. Glenn ter Wielen had zijn basisplek terug, dit ging ten kostte van Jorunn Kleinheerenbrink.

EMMS begon sterk aan het thuisduel en drukt Oldeholtpade terug, na enkele minuten werd EMMS gevaarlijk via Jord Anbergen maar de verdediger wist op tijd in te grijpen. De wedstrijd speelde zich met name af op het middenveld, waarbij EMMS het meest dreigend werd. Glenn ter Wielen schoot na een kwartier spelen rakelings voorlangs. De eerste doelpoging van de bezoekers kwam pas halverwege de eerste helft, maar keeper Kevin kwam niet in de problemen.

Op het half uur kwam EMMS verdiend op voorsprong, Glenn ter Wielen bracht de bal uitstekend in en Sander Eggen kopte de bal snoeihard tegen de touwen. Oldeholtpade herpakte zich snel van de tegenslag, want EMMS kreeg meer en meer moeite met de middenvelders en aanvallers, dat resulteerde vlak voor rust in de verdiende gelijkmaker. Vanaf een meter of elf wist de aanvaller de bal uiterst precies in het doel te werken. Maurice Kosse kreeg nog een goede kopkans maar hij kopte de bal over het doel.

Het fanatieke Oldeholtpade kwam scherp uit de kleedkamer en EMMS mocht van geluk spreken dat het afstandsschot net langs de verkeerde kant van de paal ging. EMMS herstelde zich snel en tien minuten na de rust werd Glenn ter Wielen diep gestuurd, zijn schot leek eenvoudig houdbaar maar de keeper liet los. Jord Anbergen was er als de kippen bij en werkte de rebound binnen tot grote vreugde van het vele thuispubliek.

Het hoogtepunt van de wedstrijd was vlak na de 2-1, Milan de Vent probeerde het van een verre afstand en de bal vloog schitterend over de doelman 3-1. EMMS nam daarna gas terug en speelde zeer gedisciplineerd, Oldeholtpade probeerde het wel maar EMMS hield de rijen goed gesloten. In de laatste tien minuten had EMMS de score verder uit moeten breiden, maar Sem Stertjan wist de bal niet binnen te glijden en trof in een onderling duel de keeper.

Een prachtige overwinning tegen de koploper, een uitzinnig publiek en sportieve wedstrijd. Al met al een mooie zondagmiddag. Zondag voor EMMS een zware opgave, de uitwedstrijd tegen Veno. Het afgelopen seizoen werd er kansloos met 3-0 verloren.