EMMS herstelt zich na twee nederlagen

Afgelopen zondag moest EMMS uit naar Pesse, vorig seizoen werd er tweemaal gelijk gespeeld dus een taaie tegenstander voor EMMS. Emiel Kosse had na zijn comeback de eerste basisplek te pakken, controleur Moehji Brinkman moest deze middag de balans bewaken en deed dit met verve.

EMMS kwam voortvarend uit de startblokken, de eerste grote kans was voor Jorunn Kleinheerenbrink maar hij trof de uitkomende doelman. Vlak na deze grote kans gaf Milan de Vent het goede voorbeeld, hij kreeg de bal op maat van Jorunn Kleinheerenbrink en in de rebound schoot hij hard raak.

De 0-2 viel ook al binnen het kwartier, Milan de Vent kreeg een steekpass van Maurice Kosse en met een schitterende lob verschalkte hij de doelman. EMMS liet Pesse meer aan de bal en ze werden wel dreigend in de zestien maar echt doortastend was het niet.

Pesse had gedurende de eerste helft de overhand maar kwam niet terug in de wedstrijd. EMMS had voor de rust de wedstrijd al moeten beslissen, maar Jord Anbergen en Moehji Brinkman faalden in de afwerking.

De tweede helft kwam EMMS goed uit de kleedkamer en na een uur spelen knikte Sander Eggen knap de 0-3 binnen uit een corner. Pesse probeerde het de tweede helft wel, maar EMMS had de organisatie beter voor elkaar dan in het eerste bedrijf. Trainer Erik Hein bracht Glenn ter Wielen en die was zeer dreigend, Pesse kwam een kwartier voor tijd met tien man te staan door een domme rode kaart.

EMMS speelde het duel rustig uit en Glenn ter Wielen beloonde zijn sterke invalbeurt met een fraaie treffer door vanuit een moeilijke hoek kiezelhard binnen te schieten. Zondag speelt EMMS thuis tegen Oldeholtpade, dat alle wedstrijden nog heeft weten te winnen.