EMMS lijdt onnodige nederlaag tegen Drachten

Het laatst resultaat tegen Drachten, eind vorig seizoen was zeer positief. Uiteraard geen garantie voor deze middag en dat bleek achteraf ook. Trainer Erik Hein zette Jorunn Kleinheerenbrink weer terug in de basis, dit ging ten kostte van Michel Wagt.

De beginfase was voor Drachten, met een duidelijk strijdplan werd EMMS in de tang gelegd. Nadat Drachten in de counter regelmatig gevaarlijk werd, was het na twintig minuten wel raak voor de bezoekers. De aanvaller kwam door over de linkerflank, zette de bal voor en geheel ongelukkig werkte Sebastian Kleinheerenbrink de bal achter zijn eigen doelman.

EMMS kwam daarna beter in de wedstrijd, Jorunn Kleinheerenbrink kreeg een goede mogelijkheid maar hij kreeg de bal niet over de doelman. Trainer Erik Hein greep wederom na een half uur in en bracht aanvaller Glenn ter Wielen voor verdediger Stijn Kosse. EMMS kreeg wel meer de overhand, maar het was in de laatste fase niet geduldig en doortastend genoeg.

Na de rust werd Drachten steeds verder teruggedrongen, EMMS werd wel dreigend maar het zat niet echt mee deze middag. Hoe langer de wedstrijd duurde, hoe directer EMMS ging spelen. Via de zijkant bracht Jord Anbergen de bal uitstekend in en Maurice Kosse timede het beste en kopte de bal zeer fraai over de kansloze doelman.

EMMS wou meer en had pech dat de bal in de scrimmage telkens niet binnen gewerkt werd. Drachten kwam er nog sporadisch uit maar sloeg wel direct toe, een vlijmscherpe counter door de defensie werd EMMS alsnog fataal, de aanvaller bleef oog in oog met keeper Bastin Kleinheerenbrink zeer rustig en bezorgde Drachten de overwinning.