Geen winnaar bij Pesse tegen EMMS

Een uitwedstrijd dicht in de buurt, dat is ook wel eens lekker. EMMS moet het nog doen zonder Bastiaan Anbergen en Erik Kosse, Maurice Kosse was niet fit genoeg om te starten en nam plaats op de bank. Jorunn Kleinheerenbrink was weer hersteld en startte net als Moehjiddin Brinkman in de basis.

EMMS begon redelijk aan het duel, had meer balbezit en na een minuut spelen kreeg Glenn ter Wielen een goede mogelijkheid. In een kluts kreeg hij de bal voor de voeten maar hij raakte de bal niet goed.

SV Pesse probeerde het in de omschakeling via de gevaarlijke aanvallers, de verder beste man van het veld deze middag Dennis Lamberink werd afgetroefd en de bal kwam bij toeval bij de opkomende middenvelder terecht en die schoot hard raak.

Tien minuten na de 1-0 kreeg EMMS een uitstekende kans maar Yuri Hertsenberg schoot uit kansrijke positie naast. Het was een fysieke wedstrijd waarbij beide teams niet veel voor elkaar onderdeden, het spel golfde op en neer en EMMS kwam goed weg toen spits Hartman met een bekeken schot de paal raakte.

Na rust hetzelfde spelbeeld, EMMS had het betere van het spel maar echt dreigend werd het nog niet, SV Pesse speelde vanuit de omschakeling maar de verdedigers van EMMS gaven alle ziel en zaligheid deze middag en hielden de aanvallers goed in de tang.

Twintig minuten voor het einde kwam EMMS verdiend op gelijke hoogte, Jord Anbergen gaf een uitstekende pass op invaller Maurice Kosse, die nam de bal uitstekend aan en lepelde de bal over de doelman.

EMMS wou meer en ging voor de winst en die kans kwam er via Glenn ter Wielen, via Jord Anbergen kreeg hij de bal pardoes voor de voeten maar deze levensgrote kans werd op de keeper geschoten. Maurice Kosse probeerde uit een voorzet de bal nog over de keeper te koppen maar die redde knap. In het slot kreeg SV Pesse nog een goede mogelijkheid, maar het harde afstandsschot werd knap door Bastin Kleinheerenbrink gekeerd.