Dramatische 2e helft komt EMMS duur te staan

Na een lange periode zonder competitiewedstrijden mocht EMMS in het carnavalsweekend aantreden tegen het nog ongeslagen VENO. De blessuregolf bij EMMS is zo goed als verdwenen, tegen VENO mistte het alleen Dennis Lamberink vanwege corona-perikelen.

VENO liet EMMS de bal en zakte in om vervolgens via de counter toe te slaan. Dit lukte na tien minuten spelen dan ook, over de linkerkant kwam het door en met een individuele actie werd de achterhoede verslagen maar Bastin redde in de korte hoek.

Daarna kwam EMMS beter in het spel en met name de voorwaartsen onder leiding van Yuri Hertsenberg waren gevaarlijk. Jorunn Kleinheerenbrink trof de keeper en jongeling Milan de Vent werd net op tijd gestopt door VENO. Moehjiddin Brinkman had ondertussen het veld verlaten vanwege een blessure, na lang blessureleed keerde Sebastian Kleinheerenbrink terug op het veld.

Nadat EMMS al diverse corners kreeg was het na een half uur spelen wel raak, Maurice Kosse legde de bal bij de tweede paal, Jorunn Kleinheerenbrink volleerde de bal voor het doel en Yuri Hertsenberg tikte knap binnen.

EMMS ging door en enkele minuten voor de rust was daar de uitgelezen mogelijkheid voor, Jord Anbergen stuurde Milan de Vent prachtig in de diepte, die omspeelde de doelman en hoefde de bal alleen nog in het doel te schuiven maar tot verbazing van iedereen schoot hij in het zijnet.

EMMS kwam nog wel scherp uit de kleedkamer maar een ongelukkig moment in het strafschopgebied deed de wedstrijd kantelen. De verder goed spelende Milan de Vent liep de aanvaller ongelukkig op de hakken en een strafschop was een terechte beoordeling, die werd ook onberispelijk ingeschoten.

Enkele minuten na de gelijkmaker was het wederom VENO die scoorde en zo stond het er ineens anders voor. De organisatie bij EMMS was heel ver te zoeken, toch leek het terug in de wedstrijd te komen. Yuri Hertsenberg werd gevonden en knikte de bal tegen de keeper, Jord Anbergen tikte vervolgens de rebound binnen maar de zeer ‘bekende’ grensrechter in de tweede klasse vlagde de goal af.

EMMS leek wel los zand en het werd nog veel erger, tweemaal werd een lange bal van VENO niet goed verwerkt en ingeschat en zo wist het nog ongeslagen VENO uit te lopen naar een 1-5 nederlaag.

Het is voor EMMS nu alle hens aan dek aangezien het de rode lantaarn draagt. De eerste helft biedt wel perspectief voor het verloop van de competitie. Donderdag speelt EMMS uit tegen Drachten en zondag uit naar Oerterp.