EMMS verliest van concurrent GAVC

De terugkeer van Jordi van der Heyden na enkele maanden blessureleed en Jeffrey Klok na meer dan een jaar trokken deze middag de meeste aandacht. Yuri Hertsenberg voegde zich bij de ziekenboeg van Sebastian Kleinheerenbrink, Maurice Kosse en Bastiaan Anbergen. Dennis Lamberink zat zijn laatste wedstrijd schorsing uit. Milan de Vent startte in de spits en deed dat deze middag prima.

Op een doodstil sportpark De Kei had EMMS het meeste balbezit, GAVC liet dat toe en gokte op de aanvallers en bijsluitende middenvelders. EMMS was dreigend maar telkens in de laatste fase maakte het verkeerde keuzes.

GAVC kwam vanuit het niets op voorsprong, een vrije trap werd schitterend binnengeschoten. GAVC schuwde de duels en met enkele harde tackles liet het zich gelden. EMMS kwam op gelijke hoogte door een fout van GAVC, Jorunn onderschepte de bal en werkte feilloos af. EMMS drukte door en de verdedigers van GAVC hadden het lastig maar EMMS kon de keeper niet echt testen.

Tien minuten voor de rust waren het de bezoekers die richting het doel van Bastin ging, na een mooie solo mistte de buitenspeler de grote kans. Vlak voor rust was het wel raak, een indraaiende corner werd verlengd en via een verdediger was Bastin kansloos.

Na de rust liet GAVC EMMS aan de bal, maar EMMS had moeite om kansen te creëren. Via een middenvelder van GAVC kwam de bal ietwat gelukkig bij Glenn ter Wielen terecht, de normaliter veel scorende aanvaller deed alles goed tot aan de afronding en schoot de bal ongelukkig naast het doel.

Gedurende de tweede helft zette EMMS meer druk en speelde het met meer risico, met als gevolg dat de ruimtes groter werden. Dit zorgde er dan ook voor dat tien minuten voor de tijd de wedstrijd beslist werd, een counter belandde bij de rechtsbuiten, die miste in eerste instantie maar in de rebound was het alsnog raak. Vlak na de 1-3 werd het nog erger, een identieke corner als in de eerste helft was EMMS te machtig: 1-4.

Een ruim en geflatteerd verlies, het positieve was de terugkeer van Jeffrey en Jordi en dat het aan de bal een stuk beter was dan de afgelopen weken. Zondag wederom een thuiswedstrijd, dan komt het sterke LSC op bezoek.