Verslag HODO – EMMS 2 Zaterdag

Afgelopen zaterdag nam EMMS zaterdag het op tegen HODO in het altijd reuzegezellige Hollandscheveld. De spelers waren allemaal weer gemotiveerd om de 3 punten mee te nemen naar Slagharen en hadden zich dus ook weer goed voorbereid zoals elke week het geval is.

De wedstrijd begon echter nogal moeizaam. EMMS wist weinig te creëren en het spel was stroef. Toch werd de ban gebroken door een fout bij HODO in de achterhoede. Onze goaltjesdief Mike wist van deze fout te profiteren en legde de bal zo in het netje voor de 0-1. Niet veel later was het Daan die een goede bal gaf op Michel waardoor de 0-2 kon worden gemaakt. Wat ik nog niet had benoemd is dat we een andere keeper hadden dan normaal door de afwezigheid van Boy. Hierdoor werd de positie tussen de palen ingevuld door Dion Koel. Met een aantal goede 1 op 1 reddingen wist hij EMMS verscheidene keren te redden. Toch wilde hij nog zijn stempel zetten op de wedstrijd. Een mooie duik op de hielen van de tegenstander resulteerde in een penalty voor de 11 uit Hollandscheveld. De scheids, die de complete wedstrijd niet uit de middencirkel durfde te komen, zag dit goed en besloot na 40 seconden dus ook te blazen op z’n fluitje. De pingel werd benut en dus gingen beide ploegen met een 1-2 tussenstand de kleedkamer in.

In de rust attendeerde trainer Paul de spelers er even op dat het spel gewoon niet goed genoeg was. We moesten over HODO heen walsen. Hier werd naar geluisterd en vol goede moed stond EMMS weer aan de aftrap.

Al gauw wist Michel vier spelers het bos in te sturen en schoot prachtig raak. Nog even nagenieten van deze treffer hoor… Dat was weer genoeg, we gaan door voordat hij naast zijn schoenen gaat lopen zoals normaal op de zaterdag. Enkele momenten later was het stormram/spits Kevin Berlijn die in de rebound zelfs de 1-4 voor zijn rekening nam. Dit is zijn eerste treffer in de competitie en we verwachten dus dat de beer nu los is. In zijn contract staat namelijk dat hij 23 doelpunten moet scoren in het huidige seizoen. Lukt dit niet dan is hij verplicht een rondje te doen aan het team (3e pagina, 7e paragraaf). Ten slotte wist Siem een corner van Kevin te verzilveren en bracht de eindscore op 1-5.

Dames en heren u wordt weer hartelijk bedankt voor de support. Afgelopen week is het aantal volgers met 20% toegenomen en dit betekent dus dat het shirt verloot gaat worden. Dit gaat echter zaterdag gebeuren in de kantine van EMMS na de wedstrijd van 17:00 uur. Dit wilt u niet missen dus wees er bij! We zijn de support nodig want we spelen tegen directe concurrent MSC 4. Tot dan! Kusjes van de boys. X