Wedstrijdverslag: EMMS zaterdag vs EMMS 3 zondag

Hallo lieve volgers,

Hopelijk zijn jullie allemaal gezond en wel. Zoniet, dan bij deze een opkikker namelijk; het wedstrijdverslag! Gisteren traden de mannen van EMMS zaterdag aan tegen het 3e van van EMMS zondag. De weersomstandigheden waren perfect en het kunstgras was weer mooi gemaaid. Met een gemotiveerde instelling begon Emms zaterdag aan de wedstrijd.

De conditie van menig speler is weer redelijk op niveau gebracht wat duidelijk te merken was ten opzichte van de vorige pot. De insteek was zoals aanvoerder Sam Hutten mooi verwoorde: “Zoek combinaties en wen aan het balgevoel, resultaat doet er niet toe.” Zo gezegd zo gedaan hoewel een goed resultaat toch altijd wel wenselijk is. Afin, na leuk spel probeerde Sam de bal een keer over de verdediging van de tegenstander te gooien wat resulteerde in een grote kans mede door de zeer attente Kevin Marissen. Wat zeg ik nou? Kans? Nee doelpunt uiteraard! Kevin nam de bal mooi mee om de keeper heen en tikte de bal tegen de touwen.

Hierna volgen een paar kansen voor het derde maar onze keeper Boy stond uitstekend te keepen waardoor EMMS zaterdag op de been bleef. De mannen werden scherper en vochten voor een goed resultaat. Dit resulteerde in een bal van Justin Schuiten op Siem, die door een overstapje de bal doorschoof richting spits Mike van Bree. Zonder te twijfelen wist Mike wat hem te doen stond. Hij moest de bal van 18m de winkelhaak in rammen. Dit lukte helaas niet maar de bal vloog wel de doelmond in, 2-0 dus voor de vedettes. Rond het einde van de eerste helft kwam het derde met een goede bal die zowel het middenveld als de verdediging op het verkeerde been zette. Deze bal werd op een mooie manier verzilverd tot een doelpunt. Door deze goal was de ruststand 2-1. De tweede helft was wat het spel betreft een redelijk spiegelbeeld van de eerste helft van EMMS zaterdag. Het derde kreeg echter een vrije trap. In de rebound ging deze er in en werd het 2-2.

En dan hoor ik u al denken: “ohnee toch mijn favoriete team vergooit een 2-0 voorsprong wat nu ojee!” Ja dat klopt, maar u vergeet onze troefkaart. Door een zeer matige terugspeelbal kon onze goalgetter van beroep Mike van Bree aantekenen voor de eindstand van 3-2!

U word allen hartelijk bedankt voor het supporten!

Groetjes de mannen van EMMS zaterdag.