Overlijdensbericht Anton de Vent

Met verslagenheid ontvingen wij op donderdag 11 maart het droevige bericht dat op 61 jarige leeftijd is overleden:

Anton de Vent

Anton was sinds jaar en dag verbonden aan v.v. EMMS. Van 1969 tot 2016 als spelend lid en vanaf 1993 in het bestuur als penningmeester. Tevens vervulde hij andere bestuursfuncties, zoals het wedstrijdsecretariaat vanaf 2010. Tijdens thuiswedstrijden stond hij als gastheer in het kassa-hokje van het sportpark, om na het eerste fluitsignaal als supporter de verrichtingen van het eerste elftal te volgen. Uiteindelijk is hij ruim 50 jaar lid van de vereniging geweest.

Ondanks dat hij niet graag op de voorgrond stond, was Anton voor velen hét gezicht van de vereniging. v.v. EMMS hield hem dag en nacht- en tot op het laatste moment bezig. Door zijn frequente aanwezigheid op het sportpark was hij voor velen een vraagbaak en eerste aanspreekpunt. Zijn betrouwbaarheid en gevoel voor rechtvaardigheid werden alom gewaardeerd.

Antons uitzonderlijke bijdrage aan v.v. EMMS heeft er mede toe geleid dat hij in 2020 koninklijk werd onderscheiden tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Een terechte onderscheiding, waar hij erg trots op was.

Na de zomer van 2020 ontving Anton het bericht ernstig ziek te zijn. Een situatie waartegen hij bewonderenswaardig heeft gevochten, maar een strijd die hij helaas niet heeft kunnen winnen.

v.v. EMMS is hard geraakt en zal Anton enorm gaan missen.

Wij wensen familie en naasten heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijden.

Zondagavond 14 maart a.s. is er van 18.30 tot 19.30 uur gelegenheid tot condoleren in de RK Kerk in De Belte. De begrafenis zal in besloten kring plaatsvinden.

Bestuur en leden v.v. EMMS

Supportersvereniging v.v. EMMS