EMMS wint moeizaam van SV Pesse

Vanwege de corona-perikelen werd de wedstrijd gespeeld zonder de trouwe en fanatieke aanhang, SV Pesse verzorgde de livestream in Slagharen waardoor o.a. in Café Ome Dries er wel meegekeken kon worden.

Glenn ter Wielen voegde zich vlak voor de wedstrijd bij de volle ziekenboeg, Yuri Hertsenberg net teruggekeerd van een korte vakantie startte vanaf de bank. Robin Eggen startte in de punt van de aanval, met aan zijn zijde basisdebutant Boy Pieper. Verder geen wijzigingen bij EMMS.

EMMS startte zeer sterk en speelde goed, met name jongeling Jorunn Kleinheerenbrink was een plaag voor de verdediging van Pesse. De eerste grote kans kwam op naam van Boy Pieper, hij kreeg de bal goed mee maar oog in oog met de doelman plaatste hij de bal voorlangs. Daarna was het de beurt aan Maurice Kosse, die vanuit een corner de bal richting de kruising kopte maar de bal raakte de deklat, de rebound van Boy Pieper werd geblokt.

Na twintig minuten spelen kwam de verdiende openingstreffer, Maurice Kosse gaf een steekpass op Jorunn Kleinheerenbrink, die omspeelde de keeper en vanuit een moeilijke hoek schoot hij prima raak. Hierna verslapte EMMS en werden de ruimtes tussen de linies te groot en dit speelde Pesse precies in de kaart.

Na een half uur bekroonde Pesse de goede fase, vanaf rand zestien werd de bal buiten het bereik van Bastin Kleinheerenbrink geschoten: 1-1.

De start van de tweede helft was voor Pesse, een afstandsschot werd gekeerd door Bastin en een schot ging hoog over. Na een uur spelen had Jorunn Kleinheerenbrink EMMS op voorsprong moeten schieten, maar hij mikte de bal langs de verkeerde kant van de paal.

De wedstrijd was niet altijd even goed, maar zeker niet saai. EMMS kwam ietwat gelukkig op voorsprong, een corner kwam via de verdediger van Pesse op de paal en in de rebound maakte Moehjiddin Brinkman zijn eerste doelpunt voor EMMS, 2-1.

De stand stond nog niet op het bord of het was alweer gelijk, na een corner kwam de bal op de zestien meter, de speler van Pesse schoot ietwat gelukkig maar niet minder fraai de 2-2 binnen.

Halverwege de tweede helft was het EMMS wat voor de derde keer op voorsprong kwam, Maurice Kosse haalde hard uit maar de bal kwam via de onderkant van de lat weer het veld in, de rebound was voor Robin Eggen en die knikte raak.

SV Pesse probeerde de gelijkmaker te forceren, waardoor het meer ruimte liet voor EMMS. Echt gevaarlijk werd het niet meer, tien minuten voor tijd kwam de definitieve beslissing. Yuri Hertsenberg trof de keeper en wederom was de rebound voor Robin Eggen 4-2.

Een zwaarbevochten overwinning voor EMMS, zondag staat de uitwedstrijd tegen LSC op het programma. Wil EMMS daar een resultaat halen, dan zal het beter moeten dan afgelopen zondag.