EMMS verliest in Zuidwolde

Zonder de geblesseerde Jord Anbergen, Jeffrey Klok en Niek Kosse, maar met de terugkeer van Erik Kosse (basis) en Dennis Lamberink moest EMMS op het kunstgras van Zuidwolde zien de punten binnen te halen.

EMMS begon goed aan het duel en controleerde de beginfase, het zag vrijwel direct wel Erik Kosse afhaken met een blessure en Dennis Lamberink was zijn vervanger.

Zuidwolde speelde veel via de flanken, waarbij de backs de hele flank moesten bestrijden. EMMS was zeer dreigend en had enkele goede pogingen maar het kon de uitstekende doelman niet verschalken.

Jorunn Kleinheerenbrink probeerde het van afstand maar de bal ging rakelings naast. Maurice Kosse kon net niet genoeg bij de bal om de keeper te passeren en Glenn ter Wielen trof de doelman.

EMMS verzuimde om de score te openen. Zuidwolde kwam in de laatste fase van de eerste helft vaker richting het doel en door balverlies van Maurice Kosse op het middenveld leek de aanvaller vrij baan te hebben, maar Bastiaan Anbergen gooide alle lief en leed in het duel en pareerde met een fantastische sliding.

Op slag van rust leek EMMS de verdiende beloning te krijgen, Glenn ter Wielen won zijn persoonlijke duel en had alle tijd in zijn duel met de keeper maar hij schoot de bal voorlangs.

Vlak na de thee was het al raak voor de thuisclub, de voorzet viel tussen Bastin Kleinheerenbrink en de verdedigers, de bal bleef liggen en de aanvaller prikte de bal raak.

Tien minuten na de 1-0, werd het ook al 2-0 voor Zuidwolde. De gevaarlijke linksback ging binnendoor, kon zo richting Bastin Kleinheerenbrink en gaf de bal precies op de spits: 2-0. EMMS ging meer vooruit spelen en wist dat het Zuidwolde zo in de kaart ging spelen, maar het moest wel om er nog iets van te maken. De goed spelende Yuri Hertsenberg werd goed ingespeeld en wist de bal mee te geven aan Jorunn Kleinheerenbrink die met een prachtige lob de aansluitingstreffer wist te maken.

Jorunn Kleinheerenbrink knikte even de 2-2 binnen, maar de grensrechter zag hier helaas buitenspel in. In de 85e minuut werd het duel door Zuidwolde beslist, een goede aanval werd door de aanvaller vakkundig afgemaakt.

Een duel met een nare bijsmaak voor EMMS, in de eerste helft een sterk EMMS waarin het verzuimde op voorsprong te komen en het zichzelf in de voet schoot. Zondag staat de thuiswedstrijd tegen Pesse op het programma, helaas ditmaal zonder de trouwe rood-witte supporters.