Corona protocol en aanvullende informatie over thuiswedstrijd EMMS 1

Fijn dat we weer kunnen voetballen en dat we jullie mogen ontvangen op ons sportpark. Als vereniging vinden we veiligheid en gezondheid belangrijk en daarom vragen we jullie de coronamaatregelen zorgvuldig na te leven.

Zie hiervoor de reeds geplaatste berichten op de website van 3-8 en 22-8 jl. Tevens volgt hieronder nog enige aanvullende informatie.

Aandachtspunten:

• Kom zoveel mogelijk met eigen vervoer naar het sportpark (probeer geen personen uit andere gezinnen mee te nemen als je met de auto komt).
  • Als je de kantine van EMMS betreedt, dien je je naam en telefoonnummer registreren ten behoeve van bron- en contactonderzoek door de GGD bij een besmetting (is EMMS verplicht vanuit RIVM/NOC-NSF). Als iemand geen toestemming wil geven, kan de toegang niet worden geweigerd. De vereniging bewaart de geregistreerde gegevens 14 dagen en zal ze daarna vernietigen. Reserveren als toeschouwer rond het veld is (nog) niet nodig, daar we niet meer dan 250 supporters verwachten.

Trainingen en wedstrijden:

• Ben je 18 jaar of ouder? Houd dan 1,5 meter afstand van andere personen buiten jouw huishouden wanneer je niet op het veld staat;
  • Kom zo min mogelijk met je handen aan de bal en andere materialen die je gebruikt bij de wedstrijden/trainingen;
  • Neem je eigen bidon of flesje (voorzien van naam) mee om uit te drinken;
  • Douchen tijdens trainingen en wedstrijden is mogelijk. Probeer wel zoveel mogelijk 1,5 meter afstand te bewaren.

Aanvullingen t.a.v. de bekerwedstrijd EMMS 1 –  De Esch 1 (Oldenzaal)

De wedstrijd wordt a.s. zaterdag (17:00 uur) op het kunstgrasveld gespeeld (zie eerder bericht). Aan iedereen het verzoek om ook langs de lijn de 1,5 meter afstand te bewaren. Het bestuur en de vrijwilligers willen niet als politieagent fungeren, maar supporters die zich niet houden aan de afgesproken regels zullen hier op worden aangesproken. Supporters kunnen elkaar ook onderling aanspreken.

De kantine is geopend. Houd je daar ook aan de regels/afspraken! Wanneer het mogelijk is, probeer dan zoveel mogelijk buiten consumpties te nuttigen. Dit in verband met een beperkt aantal zitplaatsen (45) in de kantine. Wij adviseren om binnen te betalen met PIN. Er zijn geen zitplaatsen rond de bar!

Het plan is om zaterdag het koffiepunt buiten neer te zetten. Hopelijk werkt het weer mee.

De keuken is zaterdag ook geopend. Hiervoor gelden de nieuwe regels: Je kunt in de kantine de (keuken) bestelling plaatsen en betalen bij het loket. Daarna verlaat je via de uitgang (deur aan kunstgrasveldzijde) de kantine en je kunt dan de bestelling ophalen bij de achterdeur van de keuken/kantine. Dit doen we om de mensenstroom in de kantine tot een minimum te beperken. In alle gevallen geldt ook hier: hou de 1,5 meter afstand!!!

• Zorg ervoor dat je buiten de noodzakelijke sport gerelateerde contactmomenten geen fysiek contact hebt zoals bij het vieren van een overwinningsmoment en tijdens een wissel;
  • Ga je naar een uitwedstrijd? Houd je aan alle regels op het sportpark van de tegenstander! Wanneer je in een voertuig zit met anderen buiten je huishouden, dan adviseren we je een mondkapje te dragen als je zelf 13 jaar of ouder bent;
  • Wij adviseren teambesprekingen buiten plaats te laten vinden;
  • Zorg voor 1,5 meter afstand tussen de trainers/begeleiders/vrijwilligers en spelers, ook in de dug-out;
  • Overleg ter plekke met de organisatie of de trainer/leider van de tegenstander waar de warming-up kan plaatsvinden. Hierbij dienen de spelers minimaal 1,5 meter afstand te houden tot zowel het speelveld, de assistent-scheidsrechter als eventuele toeschouwers;
  • Trainers/leiders/spelers zijn naast het bestuur mede verantwoordelijk voor het naleven van de bovenstaande maatregelen. Heel veel sportplezier toegewenst!

Bestuur v.v. EMMS