Protocol JCLE i.v.m. het coronavirus

Naar aanleiding van het besluit van de overheid om de corona maatregelen voor buitensporten te versoepelen heeft JCLE besloten om hier uitvoering aan te geven. Dit betekent goed nieuws voor alle jeugd tot en met 18 jaar. Zij mogen namelijk weer trainen!

Het bestuur van JCLE heeft besloten om eerst te starten met de jeugd t/m 12 jaar omdat de regels hier wat soepeler zijn dan de oudere jeugd.

Met ingang van 4 mei mag er door jeugdleden tot en met 12 jaar weer georganiseerd en beheersbaar getraind worden. Hiervoor is alleen het kunstgrasveld beschikbaar. Alle andere velden zijn niet beschikbaar i.v.m. het onderhoud van deze velden.  Het hervatten van de trainingen gaat echter wel gepaard met meer regels dan onze leden voorheen gewend waren. Zo mogen de kinderen tot en met 12 jaar van de overheid weer voetballen, waarbij zij niet per se de 1,5 meter afstand hoeven aan te houden. De trainingen voor genoemde jeugdteams van JCLE zullen op de normale trainingsavonden en -tijden plaatsvinden zoals deze golden voor de corona pandemie. De leiders/trainers zijn hierover geïnformeerd.

Competities starten niet voor het najaar en de kantine en de kleedkamers zullen gesloten blijven. Dit brengt met zich mee dat alle leden thuis dienen te douchen en, indien zij dit willen, zelf drinken moeten meenemen.

Voor ouders, verzorgers of supporters geldt dat zij voorlopig nog niet welkom zijn op ons sportpark. De jeugd kan gebracht en gehaald worden. Het bestuur van JCLE wil alle ouders/verzorgers verzoeken hun kinderen af te zetten op de parkeerplaats of uiterlijk tot aan het hek bij de ingang van het sportpark. Let hierbij wel op alle door het RIVM en de overheid gestelde geldende corona maatregelen, waaronder het houden van 1,5 meter afstand.

Verder wijzen wij u er nogmaals op dat alle coronamaatregelen onverminderd gelden op en rond ons sportcomplex. Neem verantwoordelijkheid voor jezelf en je omgeving en laten we elkaar helpen en steunen in deze ingewikkelde tijden!

De bovenstaande maatregelen/regels gelden ten minste tot en met 22 mei. Voor iedereen buiten de door JCLE georganiseerde trainingen blijft ons sportpark gesloten!

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd over de huidige gang van zaken. Mochten er toch vragen zijn, neem dan gerust contact op via info@jcle.nl  of leider/trainer.

Zie hier protocol gemeente Hardenberg

Hieronder volgen nog diverse instructies voor de sporters, de ouders en de trainers:

De trainingen voor de jeugd van de teams JO15/JO17/MO17/JO19 zullen op een later moment starten. We hopen jullie hierover op korte termijn te kunnen informeren.

Bestuur JCLE, sc Lutten en v.v. EMMS